Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Viser til innlegg lengre ned her, synes de fleste tar det som en selvfølge at babyen skal sove vekke fra den er etpar måneder gammel. Nettopp fordi vi er jo så trøtte... Vet dere; jeg fatter ikke argumentet med at en er "sliten" eller "trenger å hvile ut" osvosvosvosvosv Hva trodde dere egentlig når dere ble gravid?? At det å ha barn skulle være å mate, trille tur og skifte bleie?? Mangel på søvn er jo en av de virkelige prøvene på det å være mamma/pappa! Jeg skjønner jo at de med kolikkbarn kan trenge avlastning, men oss med normale friske barn bør virkelig ikke trenge å ha ungene i et annet hus om natten!! Herregud jeg blir provosert!! Grrrrr!!!! For: hvem er det som tar denne avgjørelsen?? Babyen?? -neppe... Om babyen fikk velge var det SELVSAGT å få være i trygge omgivelser med mamma (og gjerne pappa) i umiddelbar nærhet. Vi kan gjerne unnskylde med at vi er så trøtte eller at besteforeldre, tanter, onkler, nevøer osv også vil prøve å ha en baby i hus, men det kan ALDRI dekke over at det er kun det at vi lar EGNE behov overstyre sannheten om at det babyen egentlig trenger er mamma.... Jeg blir rett og slett lei meg på alle disse små babyenes vegne... Snakker om egoisme!! Mange utviklingsteoretikere beskriver opp og ned og i mente hvordan helt små babyer kan lide overlast ved adskillelse fra sine trygge omgivelser (og mamma...) Nå kommer mange til å bli fly forb.... ("disse teite teoretikerne skal man bare drite i!!") Fint, gjør det. Om det letter din egen samvittighet!! USJ! DERE BURDE SKJEMMEST!!
Luca Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 hehe, skal ikke uttale meg, men tipper at dette blir dagens diskusjonstråd:-)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 NORMALE? FRISKE barn? Ungen min er da normal å frisk selv om han har kolikk!!!!
Medium fikk guttebass Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 Go for it - jeg har påskeferie..... )
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 jeg skemmes ikke! jenta vår var kun 6 uker da hu sov hos sine besteforeldre første gang.ikke fordi vi var trøtte(vi har vært så velsignet å få et barn som sov hele natten fra 3 uker), men fordi vi skulle på fest.dette ryster nok HI.... jeg mener det er viktig å la besteforeldre få tidlig kontakt med sine barnebarn, og det er sikkert ikke like lett å la de sove borte første gang når de er eldre( seperasjonsangst osv...) siden jeg likevel ikke ammer(kanskje jeg burde skjemmes for dette også?????), skapte overnattingen ingen problemer for hverken den ene eller den andre... tvert imot er jenta vår blid og sosial, og stortrives hos alle sine besteforeldre! så, jeg er uenig,ja.......men skjemmes ikke....og er heller ikke ung mor......og er heller ikke feig og anonym!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 Ja det er sant. Orker ikke krangle jeg heller:) Ble bare litt irritert av noe helt annet enn det hun egentlig ville ta opp.. Men vil ikke diskutere jeg heller..
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 burde kanskje latt være jeg også....men klarte ikke:-)
Medium fikk guttebass Skrevet 16. april 2006 #8 Skrevet 16. april 2006 Hihi, jeg lener meg tilbake og tar meg en marsipanpølse. Tillater ikke blodtrykket å stige i det hele tatt. ;o) Kanskje vi skal "snille" ihjel hele tråden, hehe?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. april 2006 #9 Skrevet 16. april 2006 he he...jeg trekker tilbake det jeg skrev jeg da.....*angreroveratjeglotmeghisseopp*
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 16. april 2006 #10 Skrevet 16. april 2006 Er HELT ENIG med deg sparkepike!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 16. april 2006 #11 Skrevet 16. april 2006 Hihihi... Ha en fortsatt god påske alle sammen:) Du også HI:) hihi
Medium fikk guttebass Skrevet 16. april 2006 #12 Skrevet 16. april 2006 Gooood påske ja! ) ) ) Koseklemmer til alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #13 Skrevet 16. april 2006 Jeg må si at jeg støtter hovedinnlegger til en viss grad. Bittesmå babyer har det best hos mamma og pappa. Det med at besteforeldrene trenger å bli kjent med dem tidlig var i mine øyne ett latterlig argument. Det som gjør at små babyer knytter seg til øvrig familie er jevnlig kontakt flere ganger i uken. Ved den type kontakt blir det god tilknytning uten å ta babyen vekk fra de trygge omgivelsene sine. Det er greit nok å la babyen ha barnevakt noen timer, men en hel natt? Det er toppen av egoisme, Hvorfor får man barn hvis man er så avhengig av fest og moro at man ikke kan klare seg uten det de første 6-8 månedene av barnets liv? Eller begrense det til noen timer? Og hvis man trenger 9 timer sammenhengende søvn hver natt bør man rett og slett ikke få barn..
nov.gutt-05+ *ny baby* Skrevet 16. april 2006 #14 Skrevet 16. april 2006 Det er ikke alltid foreldrene er så "trygge" som du sier, etter kanskje 1 uke uten søvn.. Babyen kan sikkert ha det bedre hos en annen noen timer også komme hjem til (litt mer) uthvilte foreldre. Det er ikke feil å få avlastning!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. april 2006 #15 Skrevet 16. april 2006 vel...ble ikke mange våkne timer borte fra snuppa.hu sov hele natta.og vi hentet tidlig om morgenen...vel,vi er rett og slett uenige her! kall meg gjerne egoistisk og avhengig av fest....men du kjenner meg ikke... og faktisk så sover jeg sammenhengende 9 timer hver eneste natt, men vet at det er mot normalt.....men akk, så deilig!!!!!
winneboo Skrevet 16. april 2006 #16 Skrevet 16. april 2006 Jenta mi er 6mnd å har vært borte fra meg mange netter hun. For jeg og pappaen er ikke sammen å da trenger hun også å ha kontakt med han. Å 2-3timer innimellom syns han er for lite så derfor har han henne over natta innimellom sånn at de får hele dagen og natta sammen og dagen etterpå. Dette er ikke fordi jeg skal få kommet meg ut å feste eller fordi jeg er så sliten, men fordi pappaen ønker å ha et forhold til jenta si. Å jeg syns ikke noe om å nekte pappaen overnatting frem til barnet er 1 år. Da er jo barnet så stort at det er jo livredd for å sove borte om det alltid har sovet hos mammaen sin. Barnet har jo uannsett krav på annenhver helg hos far fra det er 10-12mnd så det er bedre å vende henne til å sove hos han en natt innimellom så hun slipper å bli redd første natta borte fra mamma. Dette fungerer for oss hvertfall Dessuten har hun sovet hos foreldrene mine 1 natt da hun var 3mnd, å vet du hva? Hun lever faktisk den dag i dag, tro det eller ei. Å hun smiler hver dag å..ler å.. ja hun er en helt normal baby selv om hun har annen voksenkontakt over natta enn meg. Men meningene dine gjalt kanskje bare de som overnattet hos besteforeldre eller er det like ille at babyer sover hos pappaen der hvor mor og far ikke bor sammen? En ting til: du gjorde det lurt å signere anonym, du hadde nok blitt ledd av i lang tid etter dette innlegget
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #17 Skrevet 16. april 2006 Du prater som du er 20 år også.. Jeg skrev at barn hadde det best hos mamma eller pappa. Du skriver at babyen er hos faren sin. Så hvor i all verden gjelder noe av det jeg skrev deg? Uansett hva noen mødre måtte tro er det bevist gang på gang at babyer har det best hos foreldrene sine når de er bittesmå. (så sant ikke foreldrene er ute av standf til å gi omsorg selvfølgelig) Hvilket faktisk betyr at en 6 uker gammel baby har det bedre hos mamma enn hos mormor. Det betyr likevel ikke at babyen vil lide hos mormor. Bare at den har det BEDRE hos mamma. Velger man å få barn bør man sette sitt eget liv på vent den første tiden. Søvn og avlastning er viktig, men det kan man skaffe seg uten at det på noen måte gjør at omsorgen for babyen blir dårligere. Fest og moro skulle man forvente at ble nedprioritert det første halvåret av en baby sitt liv. Nedprioritert betyr ikke det samme som ikke-eksisterende... Jeg må si jeg flirer litt av folk som tilsynelatende er ute av stand til å forstå det de leser og svarer i skikkelig goddag-mann-økseskaft-stil.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #18 Skrevet 16. april 2006 Hm, hva hvis man har mormor på besøk og mormor tar babyen inn på gjesterommet om natten slik at mor kan sove ut? Samme hus, men baby blir matet av flaske til de to første måltidene sine, av en person babyen kjenner...? Vet du noe om det?
winneboo Skrevet 16. april 2006 #19 Skrevet 16. april 2006 Jeg prater som jeg er 20år? hehe fant du ikke på noe bedre enn det? Men du skjønner babyen min ser bestemoren sin oftere enn pappaen sin. Betyr det at det fortsatt er bedre at hun er hos pappaen sin enn bestemoren sin?
Mockanin Skrevet 16. april 2006 #20 Skrevet 16. april 2006 Dette her blir for teit. Hvem er du som skal komme her og irettesette andre på dene måten her? Du har da ikke noe med hva andre gjør? Greit, jeg også hever noen ganger øyenbrynene over hva enkelte gjør. MEN det er ikke opp til meg å fortelle dem om det er riktig eller ikke. Om man har lyst til å sove ut en natt hva er egentlig så galt med det? Det skjer sikkert ikke flere ganger i mnd. heller tenker jeg. Nei, se til å komme ned fra din "høye hest" og trå landjorda som oss andre. Selv nekter jeg rett og slett og få dårlig samvittighet pga. at babyen på 4 mnd. skal sove borte en natt neste helg. Jeg skal ikke benytte natten til å sove ut nei, jeg har tenkt å gå på fest. Kose meg sammen med andre voksne mennesker. Man trenger det en gang i blandt også.
*panama* med to søte små Skrevet 16. april 2006 #21 Skrevet 16. april 2006 Jeg må le jeg... Dette var rett og slett for dumt. God påske:)
winneboo Skrevet 16. april 2006 #22 Skrevet 16. april 2006 uff ja burde vel egentlig ikke bli provosert. Hovedinnlegger greier ikke å svare på det hun\han blir spurt om engang. Sikkert bare en som var ute etter å provosere, neppe noen som har dette synet på en slik sak.
L@boline Skrevet 16. april 2006 #23 Skrevet 16. april 2006 Slutter meg til de som ler godt og lenge av HI. Er nok mange barn rundt omkring med egoistiske foreldre som ikke har fortstått konsekvensen av å blir foreldre, og TILLATER SEG EN FEST EN GANG I BLANT ELLER EN NATT MED GOD SØVN!! Herregud, vi er jo foreldre må vite. Hi hi hi :-)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #24 Skrevet 16. april 2006 Det jeg mente var babyer som har normal søvrutine fra tidlig av. (Dette innebærer også våkennetter...Bør ikke komme som en bombe...) HI
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #25 Skrevet 16. april 2006 Om det finnes voksne mennesker som ikke er "trygge" som du beskriver det, etter en uke med lite søvn, ja da bør de IKKE sette unger til verden!! De fleste babyer sover dårlig i perioder, bla.i sammenheng med tannfrembrudd. Om en tror en er istand til å gjøre skunle ting med ungen fordi en får for lite søvn, ja da bør en SNAREST komme seg til psykolog. Eller frivillig ta kontakt med barnevernet som kan videreformidle hjelp! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå