Gå til innhold

November: Tips om kvalme?


yasmin m gutt, termin 6/11

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på veg. Er kvalm hver eneste morgen, helt forferdelig. Noen som har noen gode tips om hva jeg kan gjøre eller spise? Har fått noen kvalme tabeletter, men de virker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, høres ikke no godt ut. Jeg har vært litt kvalm, men ikke så ille som du høres det ut som. Men jeg har klart å kontrollere det bra ved å spise tørre knekkebrød.... Kjempe spennende... øh... men godt å finne noe som hjelper i hvert fall. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er også i 11 uke og har sterk kvalme hele døgnet, også oppkast.. Jeg har prøvd peppermyntete, ingefærkapsler samt småspising av knekkebrød m.m. I tillegg har jeg gått med armbånd (seaband) som fås kjøpt på hurtigruten eller apotek, de brukes mot reisesyke og virker som akupunktur.Går også til akupunktur uten noen bedring. Ingenting har hjulpet så langt, men noen tips hvis du vil prøve. Føler for å prøve det meste... Lykke til videre med svangerskapet og kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 10, og er kvalm det meste av døgnet, har også kastet opp noen ganger. Det er ikke det at kvalmefølelsen er så sterk, hele tiden, men det skal ingenting til før jeg brekker meg. En brå bevegelse. En titt i kjøleskapet, Tannpuss. Lukt av mat eller faktisk lukten av hva som helst. Jeg ligger stort sett på sofaen, og alt flyter rundt meg. Mine barn (6 + 8 1/2) har kommentert at mamma er lat... Må vel snart fortelle dem nyheten, men tenkte å vente til tiden er inne for å fortelle til slekt og venner, for jeg tviler på om de greier å holde på hemmeligheten. Jeg går også rundt med slike sea-band. Syntes kanskje at de hadde effekt i begynnelsen, men det var kanskje mest psykisk. Uansett, jeg tør ikke ta dem av...

Jeg forsøker å spise tørre kjeks, tørt knekkebrød, sitrondrops, drikker te etc. Det som synes å hjelpe den ene dagen, hjelper ikke den neste. Prøver å trøste meg med at det bare er en måned igjen av kvalmen, nå.

 

Det verste er å gå på jobb. Jeg jobber nattvakt ved et sykehjem, og i jobben inngår bl.a. bleieskift! Det er ikke alltid så hyggelig å møte alle slags lukter når man selv er kvalm, nei. Må si at min empati og tålmodighet med andre syke mennesker for tiden er lik null, når jeg selv bare drømmer om å få sette meg ned...

 

Uansett. Tips!

Min venninne ble i sitt siste svangerskap helt utslått av kvalmen. Hun oppsøkte til slutt homeopat el. og fikk noen tabletter. Disse følte hun hjalp henne betraktelig. Hun ble ikke kvitt kvalmen helt, men greide å fungere sånn noenlunde.

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 11 uker på vei,har kastet opp hele svangerskapet.Klarte ikke å holde på veske eller noen ting,så jeg var hos legen å hun ba meg kjøpe marizine reisesyketabletter. Jeg tar to om morgen og drikker en kopp te og to knekkebrød,slapper av i en halvtime.Åda kan jeg gå frisk hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...