Gå til innhold

November: Når kommer magen??


yasmin m gutt, termin 6/11

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på veg, har ikke merket noen som helst forandringer. Når er det vanlig at magen begynner å vise litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Jeg er også 11 uker på vei, akkurat i dag. Magen har virkelig begynt å komme. Det ser ut som jeg er lenger på vei enn jeg er. Skulle nesten tro det er 2 der, men har vært på ul. og det er det ikke!

 

Det er ikke lenge siden jeg fødte da jeg var halvveis i forrige sv.skap, så det kommer nok av det tenker jeg. Første gang kom ikke maven før rundt uke 15 omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 10 nå oh lan ikke skjule lenger at jeg er gravid. Magen er like stor nå som den var i uke 20 sist gang. Mammabuksene er på, de andre strammer for mye. Mora mi er overbevist om at det er flere enn en, men jeg vet ikke jeg. Hadde tenkt å vente til uke 12 å si det, men med den magen nytter ikke det. Har ikke lagt på meg noen kilo ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at magen viser bedre hvis du har født før.Vi for se....den kommer nok snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært individuelt når magen kommer. Jeg har vært "heldig" og har kunnet gå i vanlige klær langt ut i begge mine forrige svangerskap.

 

I svangerskap nr. 2 var jeg faktisk på julebord da jeg var 4 mnd på vei. Jeg hadde ventet i det lengste med å kjøpe kjole, da jeg var usikker på dette med magen. Jeg opplevde faktisk da at kjoler i str 36 var for vide til meg i ryggen (er egentlig ca 38). Den kjolen jeg til slutt valgte, er så trang at jeg tviler på at jeg har fått den på meg som ikke-gravid. Nå skyldes dette delvis at jeg raste ned i vekt i begynnelsen av svangerskapet, men jeg fikk en del kommentarer fra folk som ikke kunne tro jeg var 4 mnd. på vei. Samme kjole brukte jeg faktisk nyttårsaften, en mnd senere, men da så jeg ganske overspist ut, da. he-he.

 

Nå er jeg i uke 10 med mitt 3. barn. Magen vises ikke ennå, men jeg synes jeg kjenner den mer. Det er "ubehagelig" med klær som strammer. Og jeg synes det er ubehagelig å ligge på siden, føler noe trykker mot magen, da.

 

Selvsagt er det koselig når man begynner å se gravid ut, for det finnes ikke noe vakrere enn en gravid mage. Samtidig vil jeg si til deg at kos deg så lenge magen er fraværende, for den blir tidsnok stor og "i veien".

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang kom magen nesten før graviditeten for å si det sånn..:D

Ble kjempestor kjempefort, men denne gang er jeg nå 12 uker på vei, og enda ikke gått opp en kg! Pga at jeg sleit veldig med vekta forrige svskap er jeg veldig fornøyd med dette nå, men gleder meg selvfølgelig til det begynner å vises litt likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 uker nå og ingen bukser passer lenger, har gått fra C til E cup så jeg verker kraftig i brystene kan du si........men pytt pytt :-)

Min mor rister på hode av hvor fort jeg vokser, når hun ventet nr 1 kunne ingen se det før hun var 7-8 måneder på vei, da fikk hun en liten kul så hun trengte ikke kjøpe noe særlig med mamma klær........

 

Vi er ikke alle like, men jeg hadde nok regnet med å ligne henne mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 og gravid for første gang. Er 12 uker på vei, og kan fortsatt bruke alle klærne...bortsett fra at øverste knapp på buksene må opp utover dagen! Magen er nesten konstant oppblåst. Tror nok jeg får ta meg en runde for å shoppe mammaklær snart. Noen gode tips om hvilke butikker som har fine mammaklær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 og førstegangs...Og merker nå att den lille kulen på magen ikke forsvinner når jeg prøver en gang!....Er helt flat til vanlig...så da viser det vell gjerne fortere...;) ELLER? Føler jeg har fått "mage" så tidlig" for å være førstegangs..så det er godt å høre det er andre også...;o) Liker ikke dette "mellomstadiet.".. Føler jag bare har fått lit xtra spekk på magen...*hihi*.. Klager ikke..!!;) Vi er flotte slik vi er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det (ulogisk nok) synes raskere dersom man er lav og litt lubben enn når man er høy og slank. Selv er jeg 12 uker på vei i morgen, og spesielt den siste uken har magen begynt å vise seg veldig. Jeg er lav og slank. Har riktignok alltid hatt litt "struttmage" (sånn som barn har...). Bra det er moderne med tunika, for jeg forsøker fremdeles å skjule graviditeten på jobben... Det går nok ikke så veldig mange uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lang og slank vanligvis, og har mage alerede, er i uke 13.

magen begynte saa vidt aa vokse fra uke 6, trodde en stund jeg ventet tvillinger, men jeg var paa ultralyd nylig og det var bare en der inne,HELDIGVIS!! Mitt forste svangerskap fikk jeg ikke mage for 5,6 mnd.

Merkelig at det skal vaere saa store forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...