Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 hei jeg er mamma til to barn,og har vært tidligere rusmisbruker...har kjempet mot sykdommen snart i 10 og til tider blir sliten av å kjempe hele tiden...er rusfri nå med full jobb,egen leilighet og heldigvis har mine to engeler boende hos meg..det jeg sliter med om dagen er samvitighet overfor ungene..de vært vært mye i gjennom og i tillegg rusing i begge gravidetet...barn er jo det dyreste man har ...åssen kan jeg komme meg videre??klare ikke tilgi meg selv for det som skjedde til dem..er det noen som vært i samme situasjon og har noen gode råd??det er såå slitensom å ha det sånn konstant...hjelp meg
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Det er ikke lett med rus og barn, jeg har ikke barn selv, men har tatt mye dop iløpet av de siste årene, nå har jeg funnet en nydelig mann og vi har sluttet sammen og prøver nå å få små. Jeg har gode venner som er rusavhengige med små barn og jeg ser hvor mye de sliter. Det er utrolig hardt å se hva de må gå igjennom, og det er hardt for barna som ser uten å forstå. Du har tross alt klart å komme deg videre, det er en styrke i seg selv. Det er godt å lese at du har fått beholde barna dine og at du har kommet deg ut av livet på den andre siden. Det er viktig at du nå er veldig obs på å lære barna dine å føle trygghet, kanskje du kan oppsøke andre som er i samme situasjon, slik at barna dine har noen som er i samme situasjon som dem også. Du må tilgi deg selv og komme deg videre, vær sterk og lær barna dine å være det samme! Lytt til dem og ha en god og nær dialog slik at de virkelig forstår at alt er annerledes nå og at moren deres virkelig er til å stole på, nå og i all fremtid. Gratulerer med friheten, håper du klarer å slippe samvittigheten etterhvert slik at du kan nyte livet igjen! Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 takk skal du!! trengte virkelig å høre det du skreiv..mine barn er 5 og 3 og har nettopp begynt å stole på meg..for en måned siden kunne jeg ikke gå ut uten at de insistert å bli med uannsett hvor jeg skulle... det er godt å se at de er trygge hos meg...takk for svaret..setter virkelig pris på det...det er lenge siden jeg la innlegget, så jeg har bare gått å ventet at noen skulle svare...ha forsatt fin kveld:-))
going Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 hei..har vært i samme situasjon og d e ikke godt! har gutten boende hos meg nå og han e verdens nydeligste gutt. har slitt og grått meg gjennom en drit dårlig samvittighet som og stadig kommer snikende. har gravd meg ned i den førog da gikk d galt! så mitt råd er at se de nydelige barna du har og vær stolt av den du har imagen nå. ta vare på den og vær den mammaen du nå e. husk at barna bor hos deg nå og d e ikke uten grunn!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 hva med en psykolog å snakke med? for å hjelpe deg å komme over fortiden og den dårlige samvittigheten?
mor til roy+1 på vei Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 jeg vet så inderlig godt hvordan du har det. har vært igjennom det samme selv, har vært rusfri i 4 år, men det sliter på meg innimellom fremdeles. man skammer seg sånn. men jeg prøver å fortelle meg selv at det viktigste er at de har den mammaen de alltid har trengt nå. skal man kunne klare å legge det bak seg, må man tilgi seg selv. gjøre det beste man kan for sine barn nå. Du har gitt barna dine det beste de kan få. en nykter mor. det står det respekt av.. de har klær, tak over hodet og mat.. pluss en masse kjærlighet:) de kunne nok ikke hatt det bedre:) ikke vær så hard mot deg selv. masse lykkeønskninger til deg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Det beste du kan nå gjøre for barna dine er å tilgi deg selv for rusmisbruket. Dette fordi det beste for barna dine er å ha ei mor som er glad og ikke tunget av dårlig samvittighet, de vil bli lettet over å se at du nå har det bedre. En mor som lever i nuet og planlegger fremover, ikke en mor som lever i fortiden. Lykke til, tilgi deg selv:)det tar tid og innsats og mye rosede ord til deg selv. thea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå