Gå til innhold

Hormonspiral- noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette inn en hormonspiral den 6. mai. Er det noen som vet om disse berømmelige blødningene kommer umiddelbart etter innsetting, eller tar det litt tid før de kommer? Og kan man være seksuell aktiv kort tid etter innsetting? Samboeren min og jeg skal nemlig på en reise den 11. mai, og det hadde jo vært synd om vi ikke kunne hatt det litt hyggelig når vi er alene på tur for en gangs skyld:):) Håper noen kan gi meg noen råd ang.dette!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4771131-hormonspiral-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo bare fortelle deg hvordan jeg hadde det da jeg satte inn denne spiralen.

Jeg satte den inn 8 uker etter fødsel, hadde så og si sluttet å blø etter fødselen, så kom selvfølgelig mensen. Det var helt på slutten av denne mensperioden jeg satte inn spiralen. Jeg begynnte å blø med engang spiralen satt på plass. Og nå, 14 uker etter, blør jeg fremdeles. Har hatt noen få blødningsfrie dager innimellom, men da har det kommet masse slim istede... (Ikke så veldig delikat at det har blitt noe kos).

Var hos legen før påske, og har blitt sendt videre for ul. Han sa at noen er så uheldige å blør 1/2 år etter man har satt inn denne type spiral.

Men, jeg håper du slipper dette, for det er ikke jeg unner noen!

Hei!

Jeg blødde også lenge etter at jeg hadde satt den inn, sikkert seks-sju uker. Bonusen var jo at jeg nesten mistet mensen, men for meg kom det dessverre til en del uheldige bivirkninger (som tap av sexlyst, vektøkning og en ekstrem irritasjon). Jeg vet om mange som trives veldig godt med h-spiral, men for meg var det et lykkens dag da jeg fikk den fjernet igjen...

Kanskje det er lurt å vente med innsetting av spiral til etter dere har vært på tur?

Uansett, lykke til og kos dere masse på tur!!! Vel undt!

Er enige med hun over... kanskje det er lurt å vente til etter ferien.

Jeg blødde også ca et halvt år etter den var satt inn. Ikke mye, men litt hele tiden.

Nå har alt "normalisert" seg men jeg er ikke helt fornøyd. Mensen har blitt lettere, men problemet er at den varer i 10-14 dager! Jeg ville heller ha mye over en kort periode. Den endeløse mensen er noe dritt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...