Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1) Har en liten tass på snart 6 uker, og storebror har fått vannkopper. Noen som vet om dette er farlig for så små barn, eller kan jeg forvente at morsmelka mi gir immunitet for den lille. Forresten noen som har gode tips for hva jeg kan smøre på utslettet for å dempe kløen???

2) Lillebror er fortsatt svært gul, både på øynene og i huden. Hadde ikke nok utslag til å bli lysbehandlet på barselavdelingen. Hadde liksom sett for meg at fargen kom til å gå over litt raskere siden gulsotten ikke krevde lysbehandling. Noen med erfaring??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4770012-vannkopper-og-gulsott/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det med at han kan få vannkopper vet jeg ikke noe om desverre,.

men kjøp hvitvask på apoteket for å smøre på koppene , hjelper masse

.det med gulsoten kan henge i lenge , begge mine gutter var "gule" lenge . det inni øynene forsvant vell rundt 2 ,5 mnd alderen faktsik men fargen i huden satt lenge , va så skjønn att med den fine fargen =)

prøv å sett han i lyset ( ved vinduet osv ) det fikk jeg bekjed om til han første mann. lille mann fikk behandling i 4 døgn mot gulsot han ,

Jenta vår på 6 måneder fikk vannkopper nå. Jeg har lest at de er beskyttet av morsmelken de første månedene, men kan få det fra 4-5 måneders alderen. Egentlig like greit å få det tidlig, for de blir mindre syke - jenta vår hadde feber og var dårlig i et døgn, det var alt.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...