Gå til innhold

Mai: hovne føtter ++ hjelp!! :|


Gjest

Anbefalte innlegg

syns føttene mine bare blir værre og værre jeg.....

begynte denne uka.. plutselig merka jeg at de var skikkelig hovne.. (eller fulle av vann da....) har ikke hatt problemer med dette før nå i svangerskapet. (er 37 uker på vei på man.)

noen andre som har det slik?

har også begynt å hovne litt opp i hendene mine..

noen som har noen gode råd til meg??

føler jeg går rundt med vannballonger på beina altså.. =|

 

klems;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det også sånn, men desverre lite råd å komme med. Viss du er masse oppe å går så hjelper støttestrømper veldig for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff=( ikke bare bare..

har du vært sånn lenge eller? =|

har prøvd å gå endel.. og sitte med beina høyt oppe.. (hørte det skulle være bra..) men de blir lissom bare værre og værre utover kvelden..

uansett..=|

vel, takk for rådet uansett!! =) =)

 

klems;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dette problemet.. Hold deg unna det meste av salt feks Toro og halvfabrikat leste jeg her inne.

Jeg spiser en del druer og det hjelper (vanndrivende).

Ikke noe gøy å gå slik men det hører vel med. Har 2 i ødem nå og vil ikke komme opp i 3 nei :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linn20!

 

Jeg er i uke 35 og har fått pølsebein jeg også! Jeg fikk beskjed om at jeg skulle sitte med beina i vannbad med en del havsalt i. Havsaltet trekker ut syre fra kroppen og det har hjulpet. Det er da veldig viktig at du tar deg tid til det hver dag. Men ikke sitt lenger enn 20 minutter. Og selvfølgelig holde deg unna salt mat og drikke masse vann!!

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for råd=) =)

setter stor pris på det!!

skal prøve det med "beina i vannbad", ikke dumt!! =)

og jepp, har hørt man skal holde seg unna salte ting, drikke mye og sitte med beina høyt!! =)

 

Takk, igjen=) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har også nooe vann i kroppen nå. dumt spørsmål kanskje; men vannet setter seg ikke bare i fingre og bein? blir ikke feks lår og rompe påvirket av dette, altså større?

 

blir ikke hele meg større dersom jeg har vann i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet kan vist legge seg i hele kroppen. Jormor så det på både amene, ansiktet og øverst på magen min ( i tillegg til bein og fingrene)

Føler også at lårene har forandret seg veldig, så jeg satser på at det bare er vann...ellers har jeg litt å ta tak i etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelp godt å massere føtene og beina med ein god fotkrem hjelp godt.

 

Det går også an å bygge opp senga i fotenden med eit par puter under lakenet. Då er føtene mykje mindre hovne om morgonen.

 

Elles løner det seg å sitte/ ligge med beina høgt når ein har høve til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

er i uke 36 og for noen dager siden hovnet jeg voldsomt opp, men bare i den ene foten...festelig!! Nå er jeg str 35 i venstrefoten og 38 i høyre foten. Vel, er likevel heldig som ikke har vært plaget av dette før nå mot slutten. Har kunnet gått i høye støvletter og alt mulig frem til nå, så noen plager må man vel få -desverre. Har ikke funnet noe som hjelper ennå, så jeg regner med å gå slik til jeg skal føde... Vi får trøste oss med at det går over når vi har fått ut vidundteret jenter:-))

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...