Gå til innhold

10 uker og spiser veldig lite

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 10 uker, og han har tidligere spist bra, ikke veldig mye, men helt passe. Han får kun mme. Han har vært endel utilpass når han har spist, så jeg begynte med Minifom for ca 1,5 uke siden. Det virker som det hjelper litt, men det som er problemet er at han spiser så lite.

Han kan spise 150 ml til et måltid (som er bra), så 4 timer senere virker han kjempesulten, men vil ikke ha mer etter kanskje 70 ml.

Så kan det faktisk gå 4 timer til før han gir tegn til at han er sulten, og da kan han spise like lite som forrige måltid..

Når han har holdt på sånn noen timer, så blir han kjempesulten og spiser 150 ml igjen.

I følge den 15 prosent regelen, så skal han ha i seg rundt 850 ml i døgnet, og han er langt unna det, kanskje 600 ml eller noe..

Noen fler som har småspiste babyer?

Tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4769806-10-uker-og-spiser-veldig-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres likt ut som vår lille gutt på 12 uker. Han har holdt på sånn i noen uker. Noen ganger spiser han med 3 timers mellomrom og alt fra 50ml til 200ml. Men jeg tar det ikke så tungt for regner med at han gir beskjed dersom noe er galt og han legger jo på seg, han er ikke liten og spinkel. Han får og kun mme. Det er jo kun gjennomsnittlig som står på pakken og det er sikkert bare en periode.

Lykke til!

Jenta mi på 9 uker får også bare mme. Hun spiser også veldig forkjellig til alle måltidene. Alt fra 80 til 150 ml. og det kan gå opp til 4 timer mellom hvert måltid. Så lenge de er glade og fornøyde tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss. Jeg jobber i barnehage og der ser jeg hvor forskjellige barn er. Noen spiser 5 brødskiver til et måltid, mens andre spiser 1. De legger på seg og er fornøyde, selv de som spiser lite. Sånn er det med oss voksne også. Noen ganger er vi mer sultne enn andre ganger. Noen ganger spiser vi lite og andre ganger spiser vi mer.

Jeg tror barna klarer å regulere hvor mye de trenger selv.

Følg med på almenntilstanden. Den forteller veldig mye.

Nå ble jeg glad for at det er flere som også har det sånn, og at det høres ut som det er ganske vanlig. :o)

Jeg tenkte å følge ekstra med på vektkurven nå, så får jeg i hvertfall sjekket om han går opp i vekt som han skal.

Tusen takk for svar. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...