Gå til innhold

April: nå har me vore hos legevakten med snuppa...

solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

For allerførste gang i hennes liv.

Og eg syns det avr grusomt.

Natt til onsdag begynte det, med oppkast etter oppkast. Hu kasta opp i rundt et døgn, kasta opp siste gang natt til torsdag. Ca 10 timer da for å være presise.

Men så har hu slitt utrolig med diare. Hu kan ha en bleie hver andre time - dag som natt. Og guuu ka vondt hu har det rett før hu får av seg dette. Hu gråter og gråter... noen ganger har hu grått opp i mot 45 minutter.

Vurderte i går å kontakte lege, men så virket hun bedre og me sa at var det ikke bedre til i dag så måtte me. Og dagen i dag har hu bare vore enda verre. Hjelpe meg så mye hun har grått... eg syns så utrolig synd på henne. Andre gang hun er syk og så skal det være så enormt som dette.

Me har ikke fått i hu mat, hun har bare spist en eller to biter skive til frokost og kvelds. Tuller med middag, men det er blitt noen skjeer hver dag. Men det er jo alikevel ikke mye, hun vil ikke ha frukt eller drikke. Det eneste hun har ville drikke er brus/Cola, men det har jo ikke hatt så lyst å gi hu.

Så her har eg ammet og ammet, er nesten sår... så for første gang på 6mnd har eg smurt brystene mine i dag.

Vel hos legen får me beskjed om å gi hu Cola - for det bindte mangen hennes. Og skulle koke opp ris og ha sukker i - (eg trodde me skulle mate henne med ris eg... ) og gi henne vannet. Dette skal gjøre godt for magen. HÅPER inderlig at hun drikker dette da.

Me har trodd at det er omgangs syke siden hu har kasta opp og hatt diare, men det sa legen at det ikke kunne være for det er bare hun av 5 som har hatt/har dette. Omgangs syke smitter jo fort.

Så er hun ikke blitt bedre til tirsdag så legger dei henne inn på sykhus.

Grøss - eg er så redd og bekymra. Vet egentlig ikke hvor eg skal gjøre av meg.

Eg strekker ikke til når hu har det så vondt som dette - eg kan ikke anna enn å kose og klemme, men det er ikke nok, det tar ikke vekk smertene hennes.

Sukk... det er derfor eg ikke har vore her denne uken... men kommer tilbake når hu er frisk igjen.

Ha en god påske videre allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkar søte lille lillepia!! Off, nå fikk jeg skrekkelig vondt av dere! Jeg vet litt om hvordan dere har det, og det er ikke noe kjekt i det hele tatt! Nei, nå fikk jeg vondt i magen. Stakkar..!!! Men du gjør det rette. Kos og trøst henne selv om det er vanskelig å holde ut hennes fortvilte gråt!! Når snuppa her kastet opp i en uke og nesten ikke ville ha noenting så ga vi opp alle prinsipper om ikke ditt og datt.. Hun fikk smake det meste i tilfelle det gikk ned... Det er så vanskelig å se sitt barn syk, og føle at en ikke får gjort noe med det! Du, gi en lyd når det bedrer seg! Kommer til å tenke mye på dere fremover!

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det? Det er så fælt når barna er sjuke!!

Ris, blåbær, banan er iallefall bindande. Cola og sitronbrus hugsar eg var bra når me var kvalme som små.

God bedring!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me er ikke på sykhuset - ikke derfor eg ikke har svart.

Men tirsdagen ble kjempe travel, var en tur på sykhuset da, men det var hos min søster som fødte sitt første barn den dagen. Måtte jo avgårde å se.

Så i går fikk et vennepar av oss baby... ja her fødes det hele tiden... og det er enda 5babyer dette året innen vennekretsen.

Men LillePia ble litt bedre på søndag og spiste da litt mat endelig... da hadde hun ikke spist annet et mm siden tirsdagen.

Hun var begynt å tørke ut... og eg var virkelig bekymra.

Drakk ikke så mye på søndag, men på mandag da ble flasken fylt opp mange ganer. Og endelig en våt bleie... På mandag dea "feira" me at LillePia hadde fast avføring. Var så godt å vite at hun virkelig var på bedrings veg.

Hadde tatt seg ut om me hadde blitt lagt inn på tirsdag...

da hadde LillePia, oldermora hennes og tante+nyfødt søskenbarn vore der samtidig.

Hun er ikke helt 100%, spise, men ikke så mye som før. Men det tar nok bare litt tid før hun er tilbake 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra å lese at det går bedre med lillePia!! Er så utrolig ekkelt når de små gullene blir syke!! Tar nok litt tid å komme skikkelig til hektene etter noe sånt!

Gratulerer masse som nybakt tante;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mirja har hatt akkurat det samme! Startet sist onsdag med at hun spydde i senga og etter det har hun hatt x-antall bleier, og det rant rett igjennom! Stakkars liten, det var rett og slett dammer på gulvet for bleia klarte ikke suge det opp en gang! Jeg gav henne cola og risvann men synes ikke det hjalp så mye. Hun spiste ikke på en hel uke, men begynte så vidt i går kveld å spise litt. I dag har hun spist 4 skiver, et middagsglass og en tallerk med grøt så det har heldigvis snudd nå. Var på legevakten med henne på mandags kveld og jeg fikk beskjed om å bare gi henne masse drikke da hun var begynt å bli litt dehydrert og bare se det an. Skulle også gi henne youghurt og kjeks og ellers det hunne ville ha. Han sa at det var et virus som hadde herjet før påske og at det antagelig var det det var. Det skulle vare i ca en uke og det har det gjort også! Hun er nesten helt frisk nå heldigvis!

Håper det går bedre med lillePia nå! Ønsker hnne god bedring!

*god berdingsklem på vei fra Mirja og mammaen*

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - ja det er ikke lett når dei er så små.

Men i dag har hu endelig spist relativt bra... bedre og bedre for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...