Gå til innhold

Hvorfor får bare noen gratis svangerskapskurs?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

det er forskjellig fra kommune til kommune, i tromsø har de et gratis tilbud om svangerskapskur for foreldre under 20 år. før hadde de for alle, men på grunn av innsparinger i kommunen er det blitt slutt på det, og det arrangeres veldig få kurs i det hele tatt! så noen plasser får du ikke svangerskapskurs om du vil betale for det en gang:) urettferdig, men sånn er det;)

• 5 måneder senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Det er vist ganske dumt å være gravid om du bor i oslo. det har jeg fått intrykk av. bor i oslo selv. det er dårlig med jordmødre på helsestasjonene, om ikke helt fullt. jeg har ikke fått en eneste time hos jordmor enda og har termin om 5 uker.. har bare fått beskjed om at, beklager her er det dårlig stelt. er ikke noe vi får gjort med det. siden jeg ikke fikk fødeplass i oslo fikk jeg fødselkurs på det sykehuset for 400kroner. snakket med helsestasjonen om fødselskurs her i oslo. de sa at det hadde de desverre ikke, men at jeg kunne ringe ullevål å høre.. utrolig dårlig hva jeg føler at jeg får igjen for skattepengene mine!

• 3 uker senere...

Har faktisk helt motsatt opplevelse Hoppekropp. Fikk time omtrent med en gang når jeg ringte helsestasjonen, og får lov til å ha alle kontroller der om jeg ønsker det. Imidlertid er det som du sier dårlig bemanning i forhold til konsultasjonstettheten.

• 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Vi betalte 600 kr i tønsbrg for 5 timer.. dette inkl omvisning på føden..

det var vel 35 par i gruppa... ( pleie bare og være 20 par) men det var så mange som ville fordi det ikke var kurs neste mnd på gra av ferie. litt for mye mennesker, og litt for få sp.mål etter min mening.. Kunne vært foruten de timenen, bare dratt på omvisning på sykehuset det tror jeg er gratis.

• 1 år senere...

Nå har de slutta med svangerskapskurs her i Kristiansand.. Pga svineinfluensaen får vi heller ikke omvisning på sykehuset... men regner med at det går greit likevel. Litt kjedelig å ikke få mulighet til å møte andre gravide i byen da, det hadde jeg sett litt frem til.

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...