Gå til innhold

Sovner ikke før mellom 3-5 om natta...!

Anbefalte innlegg

Uff...dette begynner å bli slitsomt! Vi skulle liksom klare å venne snuppa til å sove i egen seng, etter 4 uker med samsoving (var det eneste som nytta). Gikk bra to-tre netter, hun fant roen i senga si selv.

Men nå går det jo helt på tverke!! Hun sovner aldri før en gang mellom 3 og 5! Det går jo ikke!! Vi starter kvelden sånn i 10-tida, roer ned, skifter og koser, spiser litt, bysser og koser mer, spise litt til hvis nødvendig, osv.. Helt til hun ser ut til å sovne. Legger henne da inn i senga. Der ligger hun alt fra 20 min. til en time, men så er det stopp! Våkner, får mat hvis hun er sulten, og baaaaare surver! Til klokka blir mellom 3 og 5 et sted... *slitsomt* Eneste som funker er å bære på henne, da slumrer hun litt hvis vi er heldige.. Hva gjør vi nå?

Fortsetter under...

Har ikke noen godt råd til deg. men ville bare si at det er nesten samme situasjon er også. Lille jenta vår har fått det for seg at det er dagen mellom kl 2400 og 0300!! Da er hun lys våken og ligger å skravler. Hvis vi prøver å sove så blir hun såååå sur!! Hun er 5 uker.Jeg har tatt det opp med helsesøster. Hun sier at siden hun er så liten er det lite vi kan gjøre med det. Det er visst sånne ting som går seg til etterhvert.... men det er slitsomt....

Lykke til til dere... får håpe det retter seg snart

Det var "fint" å høre at vi ikke er alene i hvertfall! Klokka er nå 10 over 2, og jada, her sitter vi, hehe... lyyys våken! Pludrer og kikker på oss. Har ikke prøvd å legge henne en gang.

Prøver å slå meg til ro med at plutselig kan hun finne på en annen døgnrytme igjen, så vi får håpe denne perioden med "dag" om natta ikke varer så lenge! Må finne meg i at det finnes ting jeg ikke får kontrollert liksom! Å prøve å vekke henne på dagtid funker jo ikke, sover hun er hun helt borte vekk ;o)

Stakkars folk. Barn er tydeligvis forskjellige. Min tulle på ni uker sovner mellom 19 og 21 på kvelden. Da sover hun til mellom 04 og 05 for å få mat. Sovner igjen og sover til 07. Hun sover i bagen til vogna som jeg setter oppe i sprinkelsenga.

Lille jenta mi på 9 uker sovner som oftest i 11 tia og pleier å sove til mellom 3-5 og får da mat og sover videre..

I går kveld la jeg meg med henne i halv 12 tia og gav henne mat, hun sovnet i min seng og jeg la meg inne på et annet rom for jeg har en sønn på 9 som er syk for tiden. Rundt 3 tiden la jeg meg inn i vår seng igjen og tok sjansen på å flytte henne over i hennes seng, hadde aldri trodd at det ville gå, men det gjorde det. Hun sov helt til halv fem før hun fikk mat og sov så videre til kvart på 9..

Jeg synes kveldene er slitsomme for det er mye sutring og grining og det er bare byssing og bæring som hjelper.

Jeg tror nok at jeg har en liten fødsels depp og det har vært tungt til tider. Men i dag ser jeg mer positivt på alt og føler for å gjøre det beste ut av alt...

Ser frem til å få henne i seng i syv tiden en gang slik at vi voksne også kan få kveld, men dette er jo noe som går seg til tenker jeg..

Annonse

Har fått høre at jeg bør følge døgnrytmen hennes, så nå er vi oppe på natta og jeg sover da når hun sover. Det som er fint er jo at hun har innarbeidet seg "nattesøvn" sånn lengdemessig: Når hun sovner i 4-tida, sover hun til halv ni omtrent, får mat og ny bleie hvis nødvendig, og sovner igjen. Sover da til alt fra 11 til 13 (!). Så lenge sover hun aldri i strekk når hun sover på dagtid - så da innbiller jeg meg at hun har nattesøvnen inne, men ikke helt når den skal være...hehe. Men uansett deilig at hun sover så lenge, da får jeg jo også sovet det jeg trenger. Så får det heller være at det blir på litt feil tidspunkt

HVa med å legge henne i en myk bag som dere kan rusle med rundt i stuen om kvelden slik at hun sovner? Og når hun sovner kan dere sette den forsiktig ned? Det gjør vi her i huset og hvis han våkner litt igjen så vugger vi baggen litt. Når han har sovnet godt så legger vi baggen oppi sengen hans på rommet. Så han er veldig vant til å sove alene nå. Vi begynner å stelle han ved 8 tiden og han har alltid sovnet innen 9. Da sover han til 3-4 tiden om natten før det er litt pupp igjen, og legger han rett tilbake i bagen/sengen. Hvis han sovner i armene våres så våkner han alltid når vi legger han ned så må vi begynne på nytt. Og han liker litt bevegelse. Så det kan jo være en ide i overgangsfasen fra å samsove og ligge i sin egen seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...