Gå til innhold

Herding av brystknoppen

Anbefalte innlegg

Sett at en baby aldri har sugd på brystet før, hvor lang tid vil det ta før brystknoppen blir herdet?

Jeg har hatt ammeproblemer på den ene puppen helt siden fødselen, så den har ikke rukket å bli herdet enda. Og nå som alt har sett fint og grodd ut en god stund, vil jeg prøve å få til å amme på begge bryst igjen.

Det jeg har gjort tidligere er å la han suge på det gode brystet først for å få igang utdrivningsrefleksen, for å så legge han til det vonde (som ikke er vondt når jeg legger han til, men som blir det hvis jeg ammer som normalt der). Det svir alltid litt etter han har spist seg ferdig. Og så har knoppen sprekt opp etterhvert og jeg har måttet gå over til pumpa igjen. Virker som den aldri vil bli herdet, eller den rekker det ikke for den blir så fort sår og jeg må avslutte...

Så nå har jeg begynnt igjen, og prøver å se hvordan det går å amme på det vonde brystet kun 2 ganger i døgnet... og pumpe et par ganger i mellom det, altså tømme brystet 4 ganger i døgnet (som jeg nå har gjort i et par uker).

Burde jeg fortsette med så sjelden "herding", eller burde jeg prøve, igjen, å amme ofte og lite..? ikke tenk på melkemengden, den har jeg full kontroll på =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4767902-herding-av-brystknoppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det gått noen dager, og knoppen begynner å bli herdet! :-D Lar han suge på den ved hvert måltid nå, for å øke produksjonen =)

Så for å svare på mitt eget spørsmål; det tar ca en uke å herde knoppen, såpass at det ikke gjør vondt å la ham suge igang melken hvertfall.

Stolt av meg selv!! Jeg klarte det tilslutt, var sikker på at det kom til å bli en interresant bikinisesong med skjeve pupper :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...