Gå til innhold

Hvor mange drakk alkohol før dere visste om graviditeten?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, har så dårlig samvittighet, etter en fyllekule når småen var 2 uker gammel.... Rører ikke alkohol nå selvfølgelig, men tenker mye på det... er det bare meg som har 'syndet'...? og hva er sansynligheten for at ungen er skadet?

Prøver anonymknappen for første gang her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg fant ikkje ut at eg var gravid før eg var 7 uker på vei,og før det drakk eg etpar ganger,men ble aldri full..

Har dårlig samvittighet for det,men kunne jo ikke vite det så lenge testene var negative..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en skikkelig fyllekule før jeg visste jeg var gravid med min førstefødte...Det gikk veldig bra.Tror ikke det er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke før i uke 6 du fosteret deler blod med deg, fra uke 4 dannes navlestrengen...tror jeg - garanterer ikke dette 100 %...

Og det er ikke anbefalt - men ikke skadelig de første ukene om moren har drukket alkohol....De første tre månedene er de viktigste for det er da det dannes alle organer, men det er ikke lett å vite om tester er negative.....

Jeg valgte bare å avstå fra alkohol så lenge jeg prøvde siden det ødelegger for fruktbarheten....men tok en skikkelig fyllekule for det rett etter mensen en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk to ganger vel før jeg fant ut at jeg var graivd. IKke ravende full, men ganske så brisen.

Det har jeg _ikke_ dårlig samvittighet for! Tror ikke det er noe å bekymre seg for...

Ikke la det ødelegge gleden din over å være gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde meg også en meget koselig bytur da den lille var 14-15 dager gammel... Men får håpe det går bra, jeg kan da umulig tro at dette er helt uvanlig...

Så bare slapp av og ikke klandre deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok meg en skikkelig fyllekule men viste jo ikke såklart at jeg var gravid var nervøs igjennom sv og når tassen kom var han en fin å sunn liten gutt..

stakk vare en liten tur innom å tittet er lenge siden jeg har hvert her å savner denne siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal leve helt normalt helt frem til man har ikm. Da finner man jo ut om mensen kommer eller ikke, altså om man er gravid. Tiden før en evt positiv gravitest skal man leve som vanlig. Det er bare en prikk inni deg, så det er ikke farlig å drikke alkohol da (men trenger jo ikke helle innpå en liter sprit om dagen da ;)). Navlestrengen som gir barnet næring fra mor blir ikke dannet før ca et par uker etter forventet mens, så før dette er ikke embyoet "koblet" til mor. Så er ikke så mye å bekymre seg over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ett par skikkelige fyllekuler før jeg fant ut at jeg var gravid med førstemann. Fant det ut når jeg var 7 uker på vei. Fosteret tar mye større skade av at du drikker i slutten av svangerskapet enn i begynnelsen. Hvertfall det legen fortalte meg. Hadde sinnsykt dårlig samvittighet selv,men så lenge du ikke drikker noe mere nå,så er det nok ikke noe farlig:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meg en skikkelig fuktig kveld på byn lørdagen før jeg fikk vite at jeg fikk vite at jeg var gravid. Når jeg fikk vite det var jeg 6uker på vei, da var jeg altså 5 uker på vei når jeg hadde min bytur. Jeg har ikke hatt noe dålig samvittighet sånnsett. Man kan ikke slutte å drikke når man ikke vet at man er gravid. Jeg hadde en venninde som ikke fikk vite før hun var i 6mnd at hun var gravid, å da hadde hun MANGE fuktige kvelder. Hun fødet ett friskt barn=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på at kroppen hadde ordnet opp, og støtt fra seg fosteret dersom alkoholen hadde gitt skader på barnet. Så tidlig er likevel så lite dannet av organer, at det mest sannsynlig hadde vært skjelett, hjerte osv som kunne ha blitt påvirket- og da ville graviditeten mest sannsynlig ha endt i SA eller MA på et svært tidlig stadium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en vanvittig fyllekule en fredag når jeg da var 5 uker på vei... fant det ut uka etter at jeg var gravid...

er 10 uker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var også ute på byen samme dag som ventet mens...fant ut uken etter at jeg var gravid og var da i starten på uke 6...drikker jo selvfølgelig ikke nå, men tenker mye på alt som kan ha gått galt pga feilgrepet mitt kan du si...

er 12+6 idag så jeg skal egentlig ikke være her lenger;)

lykke til alle sammen og håper det går bra med dere alle, og at vi ses i 2 trimester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

jeg er er en jente på snart 17 år som har en nydeli datter på 10mnd =)

det var ingen som viste om at jeg var gravid :( det var heller ikke så mange som la merke til at jeg var det heller :) magen min var ikke så stor at det syntes så godt =) men jeg jikk jo i joggebukser og hette genser =)

lille prinsessa mi ble født tirsdag 14 juni 2005.. søndagen hadde jeg besøk av noen veninner... det var solskinn og varmt ute.. =) jeg jikk i miniskjørt og en trang topp =) enda var det ikke noen som la merke til det :)

men i gjennom hele svangerskapet har jeg røkt og drukket alkohol :( det har jeg skikkeli dåli samvittighet for :( dette skal aldri skje igjenn =) det er nu sikkert..! det til og med russ, å dere vet nu kordan det e å være russ =)

men i dag har æ værdens nydligste datter som er velskapt =) er så utroli gla for at alt har gått så bra =) har hatt skikkeli englevakt :)

p.s, fødte helt aleina ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel så at alkohol kan skade et foster uansett alder. De anbefaler å ikke drikke uansett hvor en er i svangerskapet. Jeg synes disse innleggene vanliggjør og ufarliggjør det å drikke i svangerskapet. det kan være farlig og bør unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den som skrev som 'anonym' over her: Det er sikkert ikke noe koselig for hovedinnlegger å høre slikt. Jeg skjønner at hun er bekymret, og hun VET nok at alkohol er skadelig, så hun trenger nok ikke noen moralpreken fra deg... Men det er jo sikkert betryggende for henne å høre om andre som er i samme situasjon eller andre som det allerede har gått bra med, så dette innlegget kunne du spart deg.

For hovedinnleggers del (og for min og alle andre som er i hennes situasjon) er det nok engangstilfelle det er snakk om, og jeg regner med de ikke rører alkohol nå fremover i særlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...