Tjatjo Skrevet 15. april 2006 #1 Del Skrevet 15. april 2006 Har dere giftet dere....eller skal dere? Kirke eller Borgelig? Vi må vel få noen papirer etterhvert for barnets del...og det blir vel enklere for far også om noe skulle hende mor. Vet egentlig litt lite om forskjellene vedr. rettigheter når man er gift kontra ugift! Blir vel i såfall noe borgelig enkelt på oss! Kunne jo tenke meg å få gå i en fin kjole da.....men vi får se! Blir nok ikke i kirken uansett. Har falt litt for Humanetiske forbund jeg da. Synes de har mye bra å komme med =0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 15. april 2006 #2 Del Skrevet 15. april 2006 Er økonomiske fordeler ved å være gift, hvis den ene skulle falle fra. Det er rettigheter man ikke automatisk har som samboende. Det er endringer i lovgivningen på vei, og noen fler rettigheter har man hvis man kan vise til at man har bodd sammen så og så lenge. Når det gjelder rettigheter mellom far og barn, så er de like uansett om man er gift eller ikke. Vi har vært sammen i ti år, men har ingen planer, eller ønske om å gifte oss. Ingen av oss er spesielt kristne, og giftemål er for oss en kirkelig tradisjon. Samboere med felles barn blir liknet som gifte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjatjo Skrevet 15. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 15. april 2006 Takk for oppl. Har hatt samboere like lenge vi da =0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 15. april 2006 #4 Del Skrevet 15. april 2006 Hehe, så artig. Synes tiden går utrolig fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjatjo Skrevet 15. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 15. april 2006 Ja, det går kjempe fort. Møtte han i russetida (jeg er også 77mod). Også jeg som ikke synes det er lenge siden jeg var russ.....også er det faktisk 10 år siden. Skikkelig snålt å tenke på =0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 16. april 2006 #6 Del Skrevet 16. april 2006 Hihi, ja det er skikkelig rart det der. Ser det er russ 06 nå liksom, wow, som tiden flyr. Min sambo var blåruss, og jeg rødruss. Hehe, og du verden så voksen jeg følte meg, men sett noen av de som er russ nå (satt og bjeffet i butikken) - ser jo sååå unge ut ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå