Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Babyen vår på 6 mnd sover hele natten, og har gjort det fra hun var rundet 4,5 mnd. Hun har fått både mm og mme fra hun ble født (gradvis mere mme i forhold til mm) og begynte så vidt med grøt da hun var 4,5 mnd. På natten har hun bare fått pupp (på slutten var det eneste måltidet hun tok puppen). Men så sluttet hun å "be om mat" på natten, og sov videre. Hun har lagt seg uten et knyss kl. 19 fra hun var 2,5 mnd, og sover til mellom 6 og 7. Da har hun fått smokken et par ganger etter 5. Hun sover på eget rom, for da sover både hun og jeg best. Hun har aldri grått om natten med unntak av et par dager da hun var forkjøla. Så jeg føler vi har vært utrolig heldige med netter og søvn. Ser at andre sliter med dette, både med babyer som ikke vil sove, og problemer med nattavvenning. Tror babyen vår rett og slett er skikkelig A-menneske og liker å legge seg. Håper det varer.

Er det mange som har babyer som ikke har måttet avvennes, eller har vi hatt kjempeflaks? Regner med at det ikke hadde gått like smertefrtt om hun bare hadde fått mm, så det er jo i alle fall en fordel når det ikke har funka å fullamme.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4766210-vi-slapp-nattavvenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi slapp også alt det styret der=) Andreas styrte alt selv- jeg bare dalta etter. Han har bestemt hele veien når han skal ta natta. Har gått fra 24 som nyfødt og ned til 19. Nå er han 6 mnd og sover fra 19 til 08.-08,30.

Vi har måtte gjøre det ganske likt som dere med mm og mme.

Vet svigerinna mi sliter med datteren sin... hun er 7 uker eldre enn Andreas og der er det full bajas med legging ( Dvs ingen rutiner og faste tider) og nattmat.

Vi er nok bare super heldige!

...og får det sikkert ikke like enkelt med nr 2.....

Hm, når jeg leser andres innlegg hvor de sliter med soving, skjønner jeg at jeg har vært veldig heldig. Isak er 4,5 mnd gammel, sover fra kl. 21.30-22.00 til 7-8. Uten å våkne. Og sånn begynte han ganske tidlig faktisk; da han var ca. 3 mnd. Så, vi er heldig.

jeg syns ikke nattpupping er så ille jeg, og det tror jeg ikke alle andre gjør heller ?? her er det to faste amminger til faste tider om natta. er nok heller de som må opp hver eneste time natta igjennom for å putte inn smokk, trøste osv som syns det er utrolig slitsomt.. selvfølgelig blir det godt når de sover natta igjennom, men jeg syns jeg er kjempeheldig med ei som bare våkner, spiser og sovner igjen med en eneste gang :)

Annonse

Så greit da, dere har jo vært kjempeheldige :-)

Til I&Y; jeg syntes heller ikke det var ille å nattamme, for hun var veldig grei da og. Hun sto opp, spiste og la seg og sov videre. Syntes nesten det var litt trist da hun ikke ville ha mat på natta lengre, for det var det siste puppemåltidet. Men var forberedt på flere netter med skrik i forbindelse med nattavvenning, så sånnsett er jeg glad for at det gikk av seg selv. Men det som virkelig sliter er vel når babyen ikke vil sove om kvelden, eller våkner og ikke vil sove. Pappa mått f.eks. gå lange turer med broren min i vogn på natta fordi han nektet å sove. Synes vi har vært heldige her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...