Gå til innhold

Hei, dere med babyer + - 5mnd, som får grøt

Anbefalte innlegg

Har gitt gutten min litt grøt til kvelden bare sånn får å venne han til fast føde, ikke mye bare et par teskjere med grøt pulver og mm.

Men føler at magen hans stopper seg helt. På dagtid får han som regel litt fruktmos.

Hvor ofte har bayene dere avføring etter dere begynte å gi dem litt grøt.

Er over en uke siden lille gutt har hatt avføring nå, er det normalt når de får litt fast føde?

Ble mye dette:-)

Fortsetter under...

Ja, kan godt bli tilstoppet når man begynner med grøt.

Ville hatt litt malt eller sviskepurre/ saft i dersom han virker plaget, så ordner det seg nok.

Her går det innimellom 2 dager mellom bæsj, men vi blander malt i og da ordner det seg.

hei du..

min sønn fikk litt grøt da han var 11 uker!!! ja han var så sulten hele tiden, magen ble noe hard så jeg ga han litt fruktpure sammen med grøten, dette hjalp. han hadde også flere dager der han ikke bæsjet, men det gikk seg til etter hvert når han fikk fruktpure. så lenge han ikke har vondt så går det seg nok til. nå er han snart 5 mnd og spiser fruktpure, grøt og middag hver dag og nå kan han ha avføring to ganger til dagen.

helt i beg når vi beg med grøt så gikk det ca en gang i uken. han var ikke misfornøyd eller noe....snakka med hs og dem sa at så lenge han var fornøyd så var dte greit..sjøl følte jeg dte var litt lenge men men...nå når han er vant med grøten ol så kommer dte bæsj minst en gang for dagen....

Annonse

Min har også avføring en gang pr dag (noen ganger to). Han har fått grøt i ca 1 mnd, og spiser 2 ganger grøt + middag og fruktpure pr dag. Han har vært hard i magen, uten at det har gitt synlige plager, og jeg blander derfor i litt malt i 3-4 av flaskene han får..

Han har også litt uregelmessig farge på bæsjen, litt gul,litt grønn og litt brun.. Men som jeg har forstått flere plasser skal en se på allmenntilstanden hos barnet før en stiller diagnoser utfra bæsjen.. (hihi, slutter aldri å forundre meg over hvor naturlig vi diskuterer bæsj...)

Hei

Hun her får grøt 2 ganger om dagen og mme og bæsjer 1 gang per dag. Tror det er noenlunde "normalt" når de får mme og grøt. Men hvis din får mm og grøt så tror jeg at det kan være vanlig at de bæsjer sjeldnere. Men hvis det virker som om han har problemer og ikke får ut noe så ville jeg hatt malt eller sviskesaft i grøten for å se om det hjalp. En uke høres litt lenge ut ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...