Gå til innhold

Herregud så slitsomt!!

Anbefalte innlegg

Gutten vår på snart 15 mnd. NEKTER å sove hvis en av oss ikke er i rommet. Det blir bare hyling med laaaang pause på innpust når vi går ut. Han har vært sånn i et par uker nå, og vi begynner å bli rimelig lei. Ellers har han egentlig vært en drøm. Helt fra han omtrent var nyfødt har det gått helt glatt å legge ham for natta. Men nå er det et helvete.

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4764542-herregud-s%C3%A5-slitsomt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er sikkert mange måter å gjøre det på, men her er hvordan vi har gjort det med vår gutt. Han er nå fire, så det er en stund siden. Han har også alltid vært en drøm å legge, bortsett fra noen få perioder fra han var rundt året og et drøyt halvå frem.

Vi gikk ut, og kom inn og roet ham ned etter fem minutter. Dette holdt vi på med til han sovnet. Vi prøvde å unngå å være inne hos ham til han sovnet, for da var vi jo i gang igjen......

Det bli litt skriking noen dager, ja, men det løste seg hver gang på under en uke, i hvertfall. og det endte ikke med at han gråt seg i søvn, som regel roet han seg ned og så sovnet han.

Det er jo viktig at du sjekker nøye om han har vondt noe sted, da, dette funker jo bare hvis han er frisk. Han er jo midt i alderen for jeksler og hjørnetenner.......

Lykke til, jeg er ganske sikker på at siden det er noe han har begynt med nylig, vil det gå over igjen også!

Vi hadde samme problemet med lillegutt da han var rundt 1 år. Det var et 2 timers-prosjekt å få ham til å sovne, vi måtte sitte der til han sovnet.... Han var tidligere en drøm å legge....

På ett årskontrollen fikk vi et tips av helsesøstra, vi skulle legge ham på vanlig måte, synge eller lese. Si at nå er det natt, og vi skal sove, Gå ut, og om han begynnte å skrike skulle vi vente 3 min før vi gikk inn til ham, legge ham ned og si at vi skal sove nå. Og gå ut igjen., Om han begynte å gråte igjen skulle vi vente 5 min før vi gikk inn og gjorde det samme igjen. Slik skulle vi fortsette til han sovnet. Dette funket faktisk fra første kveld! :-) Måtte inn til ham 2 ganger den første kvelden, og siden har det vært en drøm å legge ham igjen. :-)

Blir vel omtrent det samme opplegget til h*n over her.... :-)

Jenta vår har vært helt umulig å legge når hun har fått tenner, spesielt jeksler. I det øyeblikk tanna kommer igjennom er det en drøm å legge henne igjen. Vi har skjønt at det bare er å beregne lenger tid på legging i de periodene ...

Samme her, jenta vår er 16 mnd og må være i søvn når vi bærer henne inn, ellers er det bare hyling hos oss også. Dette tror jeg har direkte forbindelse med at det er så lenge lyst ute. For hvis hun våkner sent på kveld/natt går det veldig lett å legge henne.

Neste stopp er KID og der skal jeg kjøpe sorte rullgardiner, kanskje det hjelper...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...