Gå til innhold

st olav eller levanger folkens?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler St. Olavs på det sterkeste.. Jeg fødte der nå i mars, og alt var bare helt strålende... fødeavdelingen var splitter ny 8. mars i år, og alt var så flott og fint. Alle fødestuene er store og har eget toalett/ dusj og 500 liters badekar. Etter fødselen får du velge om du vil ligge på barselavdeling eller om du vil ligge på St. Olavs pasienthotel, der er det en egen etg for barsel. Og jeg anbefaler det på det sterkeste. Vi fikk den beste starten på foreldre/familietilværelsen som jeg kan tenke meg der på hotellet. Der er både jormødre, barnepleiere, sykepleiere og barneleger på jobb, så det ble på en måte som å være på et sykehus med take på tryggheten. Men likevel så fikk vi være for oss selv på rommet vårt, og pappaen får overnatte for ca 150 kr pr natt på det samme rommet i dobbeltseng. Dette førte til at han fikk være like mye med på starten sammen med datteren vår. Og for ikke å snakke om maten.. Ja det er skikkelig flott hotell mat, 4 måltider hver dag inkludert for mor, mens far må betale (billig ca 70-150 kr pr måltid frokost, lunch, middag, kvelds) På barselavdeling på sykehuset er det ofte skikkelig dårlig mat. (take it or leave it) På hotellet kunne jeg velge mellom alt mulig fra buffeten. Viktig med god mat etter en fødsel! Tro meg:)

Ellers fikk jeg super god hjelp med ammingen, og jeg kunne ha besøk når jeg selv ønsket det.

Personalet på hotellet var så hyggelige og imøtekommende, imponerende at de kan være så servicinnstilt hele tiden. :)

skryt skryt skryt,,, som du skjønner. Jeg anbefaler St. Olavs på det varmeste... Spør om å få komme på hotellet med en gang etter fødselen, da det er begrenset med rom der.

Lykke til med fødselen din:)

takk for et fint svar. er så viktig for meg/oss å få ha litt privativ etter fødselen. ei venninne fødte på levanger for 6 mnd siden, og jeg fikk litt "laber" inntrykk da. hun måtte dele rom med 3 andre. syns det blir rart, for det er jo tiden like etter fødselen som er viktigst å dele i lag med familien, og ikke fremmede folk. det var stappfult på rommet da alle hadde besøk. ble meget upersonlig syns jeg. kommer til å velge st.olav hvis jeg kan da...

har hatt prøverørbehandling der, og har fått et bra inntrykk så langt.

gleder meg til fødselen faktisk. skal bli herlig å se det lille nurket. er nå snart 3 mnd på vei, så der er en bit igjen enda da:)

• 2 uker senere...

Hei ! har selv født 5 gagnger på Levanger. ¤ levendefødte, og en dødfødt uke 20. Min oppfattning av de 4 første fødslene er gode. Dødfødselen er et eget kapittel, men da var vi under gynekologisk poliklinikk og ikke føden.

Det er ikke lov til å ha besøk på rommene når flere deler rom. Dersom dette blir et problem er det bare å si fra til personalet. Besøkene skal være på dagligstua. Dersom du vil være garantert enerom, kan du jo benytte deg av pasienthotellet. Når det er få fødsler prøver de å ha maks 2 pr rom.

Jeg har snakket med flere som har født på begge stedene, og de oppfatter st. Olavs som mer upersonlig. Levanger har også " mor-barn "- status og det har ikke St. Olavs. Mener at jeg leste et sted at du er fra Stjørdal. Bor selv på Stjørdal, og kommer til å kommer til å føde på Levanger denne gangen også.

Når alt kommer til alt er det du som må finne ut hva du vil. Hva med å besøke begge avdelingene, og se hvilket inntrykk du får av dem. Mye avhenger vel av hvordan du blir møtt, og om du og jordmor har god kjemi.

Lykke til med valg av sykehus.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg vil anbefale Levanger.

Jeg har født der 2 ganger nå. Første gang i 1993 og den 2. gangen i 2005.

Og tilbake skal jeg nå i juni igjen når den 3. kommer :-)

Har kun gode erfaringer fra Levanger. Det mest positive er at barnepleierne og jordmødrene virkelig har god tid til deg, og det er vel kanskje fordi det ikke er like fullt på Levanger som på st.olav.

Jeg har blitt værende på sykehuset i 4 og 5 dager etter fødslene mine, og det er veldig betryggende at de vil vite at du føler deg trygg med tanke på amming og div før de sender deg hjem.

Dette har jeg hørt av bekjente at de ikke tar like mye hensyn til på St.Olav fordi det er større gjennomtrekk der og at de helst vil sende deg hjem etter maks 3 dager.

Tenk på det at du har virkelig behov for den hvilen du kan få rett etter en fødsel, og da er det godt å vite at barnepleierne tenker det samme som deg, i allefall på Levanger.

Dessuten så er det en del nyoppusset på Levanger også.

Lykke til med valget, og fødselen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...