Gå til innhold

Når kommer magen??

ninni82*Sander*

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på om noen i 1 trimester har begynt å få mage? kanskje spesielt dere som er førstegangs? (de som har fått før får kanskje mage raskere?)

jeg føler nesten det synes allerede når jeg ikke har på klær, men det er nok bare fordi jeg er så oppblåst tenker jeg!

Lurer også på om det synes tidligst på de som har helt flat mage, eller på de som har litt fra før?

oi..dette ble mange spørsmål..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det lurer jeg på og.. når får en mage så andre kan se det? gleder meg.

jeg får ikke se babyen min før i desember, så j har ikke mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får også babyen i desember:-) termin den 23.. er derfor det er så altfor tidlig å føle at magen kommer. tror bare det føles litt sånn fordi det presser i magen liksom..

men blir gøy m babykul på magen, gleder meg til det! men jeg håper ikke det synes på jobben før om en stund...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er i uke 9 nå og førstegangsfødende. har allerede fått en bra kul på magen, og har måtte ut å handlet større klær allerede. trur det er veldig fra person til person. noen får ikke kul på magen før i 5 mnd. er ganske liten og tynn fra før jeg da, så det kan hende det er derfor det vises allerede. artig å se at magen har bynt å komme. føler seg mer gravid da syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så spennende!! jeg er ikke så stor jeg heller, tok mål og sånn for å følge utviklingen. er jo greit å vite hva som er utgangspunktet så jeg målte meg rundt livet i går (66cm), men er kanskje bedre å måle litt under navlen for det er vel der magen kommer først..? har en venninne som fikk mage veldig tidlig og en som fikk veldig sent..så det er vel individuelt tenker jeg:-) gleder meg hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også begynt å måle rundt magen. kulen min kom rett under navlen. tar en stund før barnet kommer over bekkenet, og da får man magen litt lengre opp. så mål under navlen du...

lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk også mage etter ultralyden som var i uke 19. Da kom den snikende... Den skal først opp til navlen, så kommer den utover;-) og da var jeg veldig påpasselig m å bruke en sånn krem som skulle motvirke strekkmerker, og den finner jeg ikke nå :-( Den var jo bare helt toppers.. må finne noe annet som ligner.

Baby i november.. Men siden jeg gikk 17 dager ovr sist, regner jeg med det blir i desember, tjihi:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke6 nå, førstegangs. Men har mistet to ganger tidligere. Allerede nå syns jeg magen kommer litt. Alle bukser strammer og er fæle å ha på seg så går stort sett med knappen oppe.. Til og med sambo ser at magen har kommet. Langt nede forløpig men det er ve4l normalt. Lurer på om den begynner å komme såpass tidlig fordi jeg har vært gravid to ganger før men mistet. noen som har erfaringer med dette?

hehe sikkert noen her som tenker herregud for ei dum jente som trur hu har mage alt å bare 6 uker på vei.. men det erlitt der atlså..helt sant..

har forresten også ei venninne som er 8ukerp åvei nå og hu fikk bage fra uke 5-. Hun har 3 barn fra før så legen mente det var derfor hun fikk mage tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i uke 20 sist gang, og det ser ut som at det blir det samme nå også, men sist gang hadde jeg flat og fin mage, men denne gangen har jeg ikke det, magen min gikk ikke inn igjen etter fødselen, den gikk litt inn da, men ble ikke like flat som før.

Det med strekkmerker, har lest at det ikke hjelper å smøre seg og det stemte på meg, jeg smørte meg aldri, hadde også tør hud og jeg har ikke fått noen strekkmerker, håper jeg slipper de denne gangen også ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gått inn i min 10.uke og merker at magen er større. Sliter endel med buksene mine nå. Må gå med knappen åpen. Men det er nok mest luft osv enda, men jeg ser forskjell. Jeg har hatt endel kjøtt på magen fra før også, men forskjellen er nå at det ikke er like effektivt å holde inn magen lenger. Hjelper ikke noe særlig. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere som begynner å få mage tidlig. Sist svangerskap fikk jeg mage rundt uke 15-16, men nå er jeg snart i uke 10 og ser gravid ut.. Føler at det blir vanskelig å holde det skjult på jobben nå etter påske, er normalt slank og har ganske flat mage. Kanskje folk på jobben bare tror jeg har spist som en gaaaaal i påskeferien (neppe.....)

Lykke til med tidlige og sene mager alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang fikk jeg mage rundt tiden for ultralyd. Nå er jeg i uke 10 med andremann og har like stor mage som i uke 18 sist. Ser skikkelig gravid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang så fikk jeg mage når jeg var 4 mnd på vei. Da kom den plutselig :o) Nå er jeg bare i min sjette uke,så er ikke kommet noen mage. Men tror man fortere får mage når man er andre gangs enn første gangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...