Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vanlig å bli tørst av å amme... Samtidig så kan en også tørste mye hvis en mangler salt. Hvis du svettet en del under fødselen, så mistet du en del salt i samme slengen... Og hvis en drikker mye vann, uten å fylle på med litt salt, så kan en skylle ut en del av saltet en har i kroppen. Salt er med på å binde vannet til kroppen, så for det om det ikke er sunt med for mye salt så må en ha litt for å ikke "tørke ut".

Hadde det problemet mens jeg var gravid... Spiste da ca en halv bolle med popcorn, og etter det var jeg bare normalt tørst, ikke ørken-tørst :-)

Ja, ble også veldig tørst av å amme, og det var spesielt i begynnelsen frem til tulla var ca. 7 mnd ca. Fikk et vanvittig tørstbehov under amming. Nå er tulla 10 mnd., jeg ammer litt forsatt, men blir ikke tørst lenger.

Jeg fikk høre det at når man går gravid bør man drikke 2 liter væske. (Helst vann) Og ved amming bør man ha i seg det dobbelte. Altså hele 4 liter væske i løpet av døgnet. Jeg klarte ikke å ha i meg så mye. Men drakk vann stort sett hele tida. Kroppen tømmes jo for mye væske når man ammer, og da trengs det mye påfyll også. :-)

Jeg hadde alltid en halvliter-flaske med vann stående i kjøleskapet. (en sånn Imsdal-flaske med drikketut) Så når jeg tok ut en, fylte jeg en ny og satte inn i kjøleskapet. Dermed har man alltid noe kaldt å drikke for hånden.

Hei skål! ;-)

Ja helt vanlig. Jeg tørster som en gud ennå. Ammer jenta mi på 6mnd.

Er oppe å tisser to ganger om natta fordi jeg drikker så mye på kvelden og på natta(må ha med meg et stort glass vann når jeg legger meg)

Annonse

hehe bra flere har det sånn da :)

jeg fullammer ennå(har akkurat begynt med smaksprøver på grøt) så det går unna en del melk ja..så hun suger jo ut all væska jeg har i kroppen for hun er jo ganske stor nå å trenger mye mat.,så håper det kanskje hjelper litt etter grøt er innført :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...