Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Me har ei jente på seks mnd som me nett har avvent fra nattamming.

Pappaen låg nede på vårt soverom med ho i seks neter og gav ho smukken kvar gang ho var vaken. Merka stor forskjel fra natt til natt. Etter fire neter sov ho to neter rundt. Ho skreik ikkje slik me hadde trudd, men roa seg med smukken. Kan jo evt. ha ei flaske vatn der og.

Det er ikkje direkte Ferbers metoden, men hadde ho skreke, hadde det jo vore den metoden på ein måte.

Kan dette vere aktuelt for deg å prøve?

Hugs at du ikkje må vere i same rom desse netene.

Vi har brukt denne søvnmetoden i light form. Vi satt inne hos gutten vår og snakkte til ham og prøvde roe ham. Vi gikk litt til og fra hvis han kun klagte litt men da han var hysterisk satt vi alltid inne hos ham. Den første natten var han helt hysterisk men så blev det bedre og bedre før hver natt som gikk. Etter 4 netter var det kun 10 min med småklaging og så gikk det greit.

Du kan jo velge å gjøre det i etapper, og ta vekk et og et måltid om gangen eller t.ex. først ta vekk de 2 første og la det gå noen dager og så ta vekk de to neste. Det er hva du syns er best.

Med ikke gi opp. Dere vil få det bedre begge to hvis dere får sove. Hvis du har noen som kan passe gutten din på dagen hadde det vært fint for du er sikkert trett etter, spesielt , den første natten.

Lykke til

Hei

Jeg prøvde for første gang i natt med avvenning.(se innlegg lenger nede), og det gikk over all forventning. Jeg ga vann med tuttekopp. Tok det selv fordi pappaen er for "bløthjertet" til at han klarer å la henne gråte..(men hun gråt jo strengt tatt ikke slik jeg hadde ventet da)

Lykke til...

...og så må man ikke forvente at barna har lært å sove hele natta for all tid framover... en feberrunde eller lignende og man må kanskje ta en økt til..

men det er nok godt for både mor og barn å få sove... bare ikke la dem ligge alene og gråte...

Lykke til alle der ute :-)

Annonse

Jeg brukte den metoden på lilletuppa mi. Vi fikk to ark med helsesøster der metoden sto beskrevet. Det fungerte veldig fint. Først tok vi kun metoden når hun la seg. Så utvida vi det til natten også når det gikk fint på kvelden. Man må være veldig motivert og 100 % sikker på at det er til det beste. Tvil fra deg vil påvirke babyen å gjøre den usikker og den vil gråte mer. Ho her gråt i en time de to første kveldene, så gikk det raskt nedover. Nå sutrer hun i 10 min så sovner hun, om hun våkner om natten blir hun ikke tatt opp. Kun ved sykdom selvfølgelig. Når jeg avvente henne med pupp fikk hun bare vann fra kopp. Hun er nå 8 mnd. Vi begynte med denne metoden for 6 uker siden. Viktig å være konsekvent med metoden. Perioder da hun har potestert litt mer ved legging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...