Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp begynt å gi gutten min maisgrøt.

Han er snart 5 mnd., å han synes det er kjempe godt.

Jeg har gitt han ett måltid midt på dagen, men lurer på om jeg kan gi han ett før han skal legge seg også? eller bør jeg bare gi ett måltid pr. dag?

Bør jeg bruke litt malt oppi, eller skal jeg vente med det til han begynner med mere grøt?

Ble mange spørsmål dette her...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4762861-maisgr%C3%B8t-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er også 5 mnd og jeg gir 2 måltider med grøt nå. En liten porsjon på dagen (evt bare fruktmos) og en vanlig porsjon på kvelden.

Du trenger ikke bruke malt med mindre han ikke får bæsjet. Jeg gir heller sviskepure sammen med grøten! Det gjør som oftest susen.

=)

Hei du,min gutt er 29 november og han får to målider grøt om dagen,ett til frokost rundt 0900 og ett rundt 17-17:30 på kvelden og så får han pupp ellers.

Han syns det er helt topp og jeg ser at han er storfornøyd og han sover godt hele natten igjennom.

Annonse

mi jente f.9.nov. får et grøtmåltid til kvelds rundt kl 18.00. Har til nå bare gitt henne ca 1/2 posjon, hun har ikke villet ha mer, men i dag raspet jeg litt eple oppi, og da var det ei som gapet, og ville ha mer.:) fikk da en hel posjon ca, kanskje mer. Hun får da brød til frokost, ca 1/4-1/2 skive uten skorper. Ville kanskje ventet med å innføre fler måltider hvis du nettopp har begynt med grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...