Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser masse om mødre som føler at de mislykkes når de ikke kan amme barna sine, og som er redd for at folk f.eks. skal stirre når de gir flaske på cafè. Jeg har nå en datter på 9 mnd. og ikke lærte hun seg noengang å suge, og ikke fikk jeg melk heller. Jeg fikk mye hjelp både på helsestasjonen og på Nasjonalt ammesenter, men ingenting hjalp. Da jeg til slutt gav opp alle forsøk og begynte med flaske, så hadde jeg ikke et sekund av dårlig samvittighet for det. Ikke har jeg hatt en eneste dårlig opplevelse i forbindelse med det å gi flaske. Ingen anklagende blikk eller sure kommentarer. Og vesla har bare vært syk en gang.Tror vi jenter må slutte å ha dårlig samvittighet for alt, og heller tenke på hva vi flinke til. Det gavner tross alt ikke barnet å ha en mor som stresser livet av seg. Det blir folk av flaskebarn og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slår meg på denne jeg...enig med deg!! min eldste fikk flaske og er aldri borte fra bhg.... det er litt for mye ammehysteri ute å går... hadde litt dåelig sammvittighet med eldsten, men det gikk fort over... bedre med en fornøyd unge. nå med minsten, tenker jeg overhode ikke på at jeg ikke ammer engang.

Skrevet

Leste en artikkel i F&B tror jeg det var, ang mødre som ikke kunne amme. Og om hvor de følte at forlk stirret når de ga flaske som du sier. Det må jeg si er merkelig, har aldri tenkt over at de som ikke ammer føler at folk ser på de??`så det er jo veldig synd da, for det er jo grunner til at folk ikke ammer tenker jeg og ingen andre har noe med det.

Ammer selv, og er jo veldig glad for det, og tenker igrunnen ikke så veldig over om folk gjør det eller ikke.

Skrevet

min vil ikke ta pupp, så ble aldri noe valg for meg...

synes flaske er helt topp jeg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg selv så rart på mødre med små barn som fikk flaske før, og tenkte "hvorfor ammer ikke du, gidder du ikke liksom". Men jeg visste da INGENTING om amming, dette var lenge før jeg selv fikk barn. Dette kommer jeg aldri til å tenke igjen..

Jeg amma i 3 mnd, og før jeg slutta hadde jeg veldig dårlig samvittighet, men da jeg oppdaga hvor deilig alt ble etterpå forsvant den! Nå har vi det bare bra. Den dårlige samvittigheten kommer pga det vanvittige ammepresset som kommer mot oss fra alle kanter...

Alle vet at morsmelk er det beste for barna, men vi må også skjønne at amming ikke bestandig er det beste for verken mor eller barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...