Gå til innhold

August: Spesielt bilbelte?


Raga

Anbefalte innlegg

Det skal finnes "gravid-sikkerhetsbelter", som visstnok skal holde bilbeltet nede slik at babyen i magen skånes i tilfelle ulykke. Noen som vet om dette er nødvendig/lurt? Hva er navn/merke på disse, og hvor får man tak i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det finnes flere ulike typer av slike bilbelter. De selger det hvert fall på BabyShop, tror det ene heter Besafe.. Jeg har forhørt meg litt om dette, og det jeg har fått opplyst er det ikke noe tryggere å bruke disse enn vanlig bilbelte hvis en bare husker på å ikke legge det nederste beltet over magen men heller slik at det ligger i lysken.

 

Produsentene vil nok gjerne ha oss til å tro at det er mye sikrere å bruke et spesialbelte, men det er nok ikke det bare en tar sine forhåndsregler.

 

En litt interessant artikkel om emnet:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256391

 

p.s. Liker så godt nicket ditt, minner meg om min ungdom;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da stoler jeg på at vanlige bilbelter duger, så lenge de festes godt nedom vomma!

Og Raga er bra,- rimer for eksempel på Aga og stor maga... (Uff...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lånt et slikt et og syns igrunn det var bedre å ha på også jeg da enn et vanlig under magen.

 

Brukte det på lang kjøretur i påsken,men har hørt at det skalvære greit med vanlig under magen også.Kanskje bare min fasong som ikke passet helt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besafe er jo sånn at beltet legger seg "under" magen. Men jeg synes det vanlige beltet legger seg under magen istedenfonfor midt på også jeg, så jeg valgte å ikke kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt "besafe" hos "Olson". Jeg er meget fornøyd. Jeg er av den typen som ikke liker at bilbelte strammer på magen til vanlig, og nå når jeg er gravid får jeg "klaus" av at bilbelte er stramt. Eneste ulempen med "besafe" som jeg kan tenke meg er når du bruker skjørt... Du sitter på en tynn pute, og fester bilbelte (med to store trykknapper) til en sele som kommer opp mellom bena. Derfor ikke så gunstig med skjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av ei venninne mistet barnet sitt i 7 mnd nylig, hun hadde IKKE et slikt belte. Fordelen med disse beltene er at de dras nedover ved en evt kollisjon. Det gjør IKKE vanlige belter, de strammer seg der de ligger. Det lille barnet i magen ble kvalt v strupetak av bilbeltet, og hun fikk beskjed om at dette kUNNE vært ungått dersom hun hadde brukt spesialbelte!

 

Så, jeg tar ingen sjans -Men kjører med beltet, enten det hjelper eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker besafe-besltet og er svært fornøyd med det. Har brukt det siden 2. mnd, fordi jeg syntes det var fryktelig ubehagelig å ha noe som strammet over magen. Hadde en bråbrems nå i påsken og fikk kjenne hvordan dette gjorde at beltet strammet over hoften min og ikke magen. jeg er i 23. uke og har IKKE en mage jeg kan "legge" vanlig bilbelte under! Jeg anbefaler på det sterkeste å invistere i de 250 kr det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også Besafe gravidbelte. Tror det er lurt. Vanlig belte legger seg midt over magen og jeg får det ikke til å holde seg nede dersom jeg prøver. Ved et biluhell tror jeg Besafe vil holde beltet nede slik at trykket kommer på skambenet og ikke på livmora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke festet besafe-beltet mitt , hhva gjør jeg galt, tro? Noen tips om installering til oss som er fullstendig evneveike på sånne ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *Tiger*!

 

Jeg syns også det var vanskelig å feste. På pakken vises det hvordan du skal tre stroppen, for at den skal sitte, så må du stramme godt til. Det gikk fint til slutt. (Men jeg gidder ikke å flytte det over til pasasjer setet hvis samboeren min vil kjøre... så nå kjører jeg alltid når begge er med... passer meg veldig fint!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...