Gå til innhold

April: Flere førstegangsfødende med termin medio april?


LIFE73

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen deres?

Jeg har termin om fem dager, 190406, og kjenner ikke antydning til at noe er på gang...Formen er kjempefin, sover godt om nettene og har hatt et svangerskap helt uten plager. Av og til sånn at jeg nesten glemmer at jeg er gravid! Sprøtt egentlig. Eneste tegn på graviditet er stor mage og masse sprudlende liv fra en aktiv baby.Utrolig spennende , men også frustrerende å ikke vite når det skjer noe, hvordan det starter osv.

Har følelsen av at jeg kommer til å gå mye på overtid siden jeg ikke merker noe ennå. Hodet har visst heller ikke festet seg skikkelig da jeg var til lege i forrige uke. Fosteret var litt bevegelig ennå, men hodet ligger ned heldigvis. Fikk dette konstatert på ekstra ul i uke 37. Nervepirrende! Hadde ikke vært klar for noen setefødsel som førstegangsfødende...

Hadde vært utrolig fint å få en naturlig og lett fødsel uten komplikasjoner, men så heldig blir jeg vel ikke...

Har angst for å bli satt i gang på overtid da det virker som at det ofte medfører komplikasjoner (ekstra smertefulle rier, epidural, bruk av tang/sugekopp osv.) Huff..

Hvilke tanker har dere om formen og fødselen og tegn på at noe skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

 

Da har vi det nok ganske likt-)

 

Jeg har termin 23 april jeg da, og har og hatt et flott svangerskap.. jeg har akkuratt samme bekymringer som du, merker ikke mye til fødsel- annet enn at kynnerne er der, men det har de vært en stund...

 

Kanskje dette er normelt og , og at vi da lander akkuratt på termin:-)

 

Hodet her har ikke festet seg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har også termin 19. april. Har hatt et svangerskap helt uten plager bortsett fra litt bekkenløsning siste 10 ukene. Har vert i storform helt til denne siste uka. Nå er det tungt å puste, bøye seg ned, magen står i helspenn hele tiden, kjenner snart ikke om det er kynnere eller ikke. Det er liksom konstant sammentrekning. Har begynt å gå opp for meg at det kan skje når som helst nå, og det gir meg litt angst...

Hodet hadde ikke festet seg på mandag. Har vert og fått modningsakupunktur en gang, men ble litt dårlig av det, så har ikke vert flere ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde termin 12, og formen er utholdelig, men ikk psyken.... hehe

Kjenner på alle signaler og tolker det dithen at fødselen sikert starter nå... og nå... og nå må det jo være... men NEI da..

 

Jaja... Når det gjelder fødselstegn er jeg nok ikke den rette å spørre... Er førstegangs og vet ikke hva man skal se etter...

 

Har masse kynnere med menssmerter, er veldig trøtt, sulten og av og til kvalm... Stikkinger/ilinger i underlivet et sted og masse utflod..

 

Håper dette er tegn ellers blir jeg enda sintere... Kjipt å ha vondt dersom det ikke fører noen vei... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theo ventet 19 april

Har også termin nå den 19 april, og gleder med masse til den lille rakkeren vår kommer . Har slitet med svangerskapskvalme siden 5 svangerskapsuke, så er veldig sliten og synes det skal bli godt å bli "normal" igjen.

 

Har også hatt det tøft med bekkenet og nå den siste måneden hatt det tøft med nerver i klem, tøffe kynnere og HALSBRANN !

 

Gleder meg til å bli mamma !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde UL termin igår, legen sin termin var for 11 dager siden. Så kan si at jeg har ventet på at noe skal skje en stund..Hatt et problemfritt svangerskap, ingen spesiell kvalme eller halsbrann, stort sett et supert svangerskap. MEN no er jeg lei.. Masse onde kynnere i mage med murring i ryggen. Har vært sikker på at "Noooo skjer det" mange ganger, så no har jeg nesten gitt opp å godtatt at ondtene er der. Har innsett at junior er sta og mest sannsynlig kommer til å plage meg et par dager til.. Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er ganske bra, kjenner det litt i bekkenet, men magen har sunket ned og det er lettere å puste. Terminen var i går, så nå venter vi i spenning. Sist gikk jeg 3 dager over tiden før noe begynte å skje. Han ble født 4 dager over. Hadde liksom trodd at denne skulle komme litt før ettersom det er nr 2. Nå er jeg altså over terminen, så der tok vi feil. Jeg har også mye kynnere, men ikke med menssmerter. Har kun hatt det en dag og det var 2 dager før terminen. Da murret det også i ryggen, så vi begynte å lure på om det var starten, men der tok vi feil. Så nå tar jeg det egentlig ganske rolig. Babyen kommer når den er klar.

Håper bare at det skjer noe snart:-).

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...