Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #1 Del Skrevet 14. april 2006 Har alltid sagt at jeg aldri skal ta abort, men det er lett å si før man er opp i det.. Jeg har ei datter på 15 måneder og går på skole, så har mer enn nok med det. I tillegg så er jeg ikke i lag med hennes pappa, men har fått ny mann og vi har ikke vært i lag så lenge. Er tydligvis like fruktbar som en høne.. Vil gjerne høre deres historier om det å ta abort. Det psykiske er en ting, men hvilke fysiske reaksjoner er det? Føler man noe i kroppen etterpå? Smerte i livmor/underliv? Skriv alt dere kommer på... Og for dere abort motstandere: Jeg har ikke tatt et valg enda, vil bare høre andres historier.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4761120-erfaring-ved-abort/
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #2 Del Skrevet 14. april 2006 Hei hei!!! Vet godt at det valget du skal ta er skikkelig vanskelig sitter i situasjonen selv...Har et barn på 8 mnd og er gravid igjen.Vil helst ikke ta abort for jeg har vært igjennom det en gang før,men da var jeg syk og det var eneste sjanse til å ikke dø selv..Det sitter ennå for det vil alltid være en som mangler men man må tenke gjennom hva som er best for deg selv og den som er i magen.. Jeg kjente meg bare tom etterpå.Lå på sykehuset i 3 uker pga infeksjoner..(du får vite det at i noen tilfeller kan det oppstå komplikasjoner). Men jeg syns du skal tenke deg godt om og ta det valget du mener er best. Ingen kan dømme deg for det(jeg gjør det iallefall ikke) Men som sagt ikke gjør noe du selv tror du vil angre på. Ønsker deg masse lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4761120-erfaring-ved-abort/#findComment-4761164
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #3 Del Skrevet 14. april 2006 Hei du! Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver... Jeg skulle heller aldri ta abort, men desverre så ble det sånn. Det er ikke så lenge siden. Du spør etter de fysiske reaksjonene, jeg utelater de psykiske, de er vel helt forskjellig fra person til person. Det er sikkert de fysiske også. Jeg tok en medisinsk abort som var vikrelig smertefull, jeg valgte denne metoden fordi jeg ville vær med på det i våken tilstand. For meg var det slik etterpå at siden jeg var et lite stykke på vei og graviditets"symtomer" på den måten at mine bryster var større og såre, så var de det i et par-tre uker etterpå også. Også hadde jeg ganske kraftige sammentrekninger i livmor ved førsten, det har dabbet litt av men det er fortsatt daglig, men ikke så smertefulle. Man bør en del etter medisinsk abort, jeg blødde i fire uker. Jeg vet ikke hvordan dette er etter kirurgisk abort, og jeg vet heller ikke om mine ettervirkninger er normale, i og med at ingen snakker om det. Min historie ellers om det å ta abort kan du lese under mitt innlegg "jeg er lei meg", men det handler om min psykiske reaksjon. Vil legge til at jeg er faktisk glad vi har det valget vi har her i Norge. Grunnen til at jeg sa til meg selv at jeg aldri ville ta abort er jo fordi jeg trodde jeg aldri ville havne i en sånn situasjon der jeg følte det ikke var noen annen utvei. Huff, vet ikke om dette var noe som helst svar for deg, jeg tror det er helt individuelt for alle. Jeg ønsker deg all lykke til med valget ditt, at du og din partner er enige om hva dere isåfall velger. Uansett om dere velger beholde eller ikke. God påske fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4761120-erfaring-ved-abort/#findComment-4763096
iseline Skrevet 18. april 2006 #4 Del Skrevet 18. april 2006 Det er individuelt hva slags fysiske reaksjoner det blir etter en abort. Jeg hadde ingen fysiske plager, tok medisinsk abort når jeg var ca 6 uker på vei. hadde litt vondt i magen når jeg skulle få embroet ut, men ellers ingenting. Blødde i ca. 10 dager. Et par dager med kraftig blødning på 3 og 4 dagen ellers ingenting. lykke til med valget Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4761120-erfaring-ved-abort/#findComment-4791105
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #5 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg tok abort i uke 8, jeg ble gravid første måneden jeg og min nåværende samboer var sammen, og vi var absolutt ikke klare for det, noen tenker sikker, hvorfor brukte dere ikke prevensjon, men noen ganger mister man bare hode, og det gjorde vi, en gang. Vi visste ikke om det kom til å bli oss, han har to barn fra før,og ble livredd for å bli sittende igjen med tre alene. Jeg jobber i treskift turnus, og hvor lett er det å få barnevakt flere helger, netter, kvelder i månden. Derfor valgte vi å avbryte svangerskapet. Trodde det ville bli et mareritt, da jeg alltid har ønsket meg barn. Men når tiden nærmet seg ble jeg mer og mer iskald, kvelden før når jeg skulle ta denne tabl. som skulle myke opp livmoren,kom det en del tårer, men dagen dette skulle utføres var jeg like kald igjen. Jeg har hatt en reaksjon i ettertid, hvor jeg gråt og gråt en hel dag, og jeg tanker stadig på at nå kunne jeg hatt en liten baby. Jeg ble veldig overrasket over at jeg ikke merket noe på kroppen etterpå, kjente ingenting. Blødde litt en dag bare. Men en ting er sikkert,jeg hadde ikke gjort dette en gang til. Føler med dere, dette er en utrolig vanskelig avgjørelse, dere gjør det som er best for dere, ikke hva som er best for alle andre. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4761120-erfaring-ved-abort/#findComment-4822924
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #6 Del Skrevet 21. april 2006 Hei Tok abort for noen år siden, og har aldri angret. Tenkte masse på beslutningen i forkant, syntes det var vanskelig på mange måter, og har tenkt på beslutningen i etterkant og reflektert over hva som kunne ha vært. Men;: har aldri tvilt på valget mitt. Ikke la andre så tvil om dine egne valg- dersom du velger abort har du sikkert en god grunn, du kan få barn senere, og det er ditt valg alene. For øvrig hadde jeg ingen fysiske plager i etterkant; som en vanlig menstruasjon, ikke vondt på noen måte. Jeg er nå gravid i uke 33 og er klar til og gleder meg til å bli mor - hadde ingen problemer med å bli gravid igjen. (1 forsøk) Lykke til uansett hva du velger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4761120-erfaring-ved-abort/#findComment-4823692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå