Gå til innhold

Hvor mange måltider om dagen 9-10 uker

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt en baby som har ville ha mat med 1 times mellom romm siden hun var ca.10-12 dager snudde det plutselig på mandag da "fylte" hun 9 uker.

Da gikk det plutselig både 2-3 timer mellom (kjempedeilig) noe som gjorde at vi var nede i 8 måltider pr. dag.

I går skjærtorsdag endte vi opp på 6 måltider, er ikke det veldig lite for en baby på 9 uker?

Må legge til at hun sover gjerne hele natten noe som gjør at det kan gå opptil 11 timer siden mat sist.

Er det noen som er nede i same anntall måltider? Eller har noen synspunkter.

Fortsetter under...

Hei!

Vi har nesten like gamle babyer vi, så jeg måtte bare svare! -Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men snuppa mi får rundt 6 måltider om dagen. Har vært det en god stund, og jeg forstår det som at hun spiser seg ordentlig mett når hun først spiser. Og hun vokser som bare det hun altså! Str. 56 har hun "hoppet" over.. -De varte kun en uke!

Men snuppa mi får jo 1-2 ganger i løpet av natta også. Jeg syns nok 11 timer på nattestid var lenge uten mat, for jeg trodde de skulle vekkes om det gikk for mange timer og da har jeg tenkt at alt utover 7 timer er lenge på natta...?

Min lille tulle på 9 uker har alltid spist med tre- fire timers mellomrom. For henne er det normalt. Det blir ca 6 måltider i døgnet. I går kveld spiste hun siste måltid kl 18 og sovnet kl 19. Hun våknet i natt kl 4.30 for neste måltid. De er ganske foskjellige disse barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...