Gå til innhold

April: Mammaen til Lillegutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du.

Joda, det var mannen min. Han er heldigvis bedre, og kommet hjem fra sykehuset nå. Har vært en veldig tøff tid, og det kommer mange vonde tanker i ettertid. Hva om vi hadde kommet et par timer senere til sykehuset (legene sa at om det skjedde ville det vært for sent å redde han...), hva om jeg og mini hadde dratt på babysvømming som vi egentlig skulle- og kommet hjem til en død far og mann, hva om dette skjer senere, og han ikke får vondt først, bare faller inn i koma osv... Prøver å skyve alle slike tanker langt bort, men de dukker opp kveldstid etter mini er lagt. Godt jeg klarer "koble av" når han er våken, eller ville det gått mye utover han.

Nå prøver vi å se fremover igjen, og prise oss lykkelige for at det gikk bra denne gangen. Har hatt en rolig og "frisk" påske, og det har hjulpet godt!

Takk for at du bryr deg!

Så godt å høre at alt er bedre nå, da. Har tenkt på dere på hytta og lurt på om det gikk bra. Høres kjempeskummelt ut. Skjønner godt at det blir et virr varr av tanker i ettertid. Tenk hvis ditt og datt....som jo likegjerne kunne skjedd. Uff....skummelt å tenke på. Men det gikk jo heldigvis bra. Jeg forstår det nesten sånn på deg at dette er noe som kan/vil skje igjen?? Er det noe sm kan forebygge at det skjer? Mener å huske at det hadde noe med diabetes å gjøre. Kan jo ikke være noe kjekt for dere å gå rundt med det som en stadig trussel.

Så bra at du klerer å koble ut disse dystre tankene når du leker med mini om dagen. Både for hans, din og pappaens skyld. Håper han klarer å koble ut litt også. Håper dere får en forsatt godt og frisk påske, og at dere finner på noe kos sammen. (tips; Vi var og badet på Nadderudhallen forrige dagen)

Ja, han fikk syreforgiftning pga diabetesen. Dette er noe som kan skje om han får for høyt bl.sukker (denne gangen pga omgangssyke). Så faren ligger der hver gang han blir syk (noe som sikkert kommer til å skje en del fremover siden mini (forhåpentligvis) begynner i barnehagen til høsten (om bare barnehagen blir ferdig da...). Det som er forkjellig til neste gang, er at han vet hvordan det utarter seg, og KANSKJE kan kjenne det på kroppen tidligere enn denne gangen.

Hm, å bade var et godt tips! Er jo fri fra babysvlømminga på mandag og:) Takk takk:)

Annonse

ja, ketoacidose heter det på fagspråket. Hos noen kan det visst påvises m u-stix, men ikke hos alle fikk vi beskjed om. Hos sambo skjedde alt så fort, at de trodde ikke det ville hjulpet om det evt. ble påvist på u-stix, for vi klarte ikke senke bl.s. uten spesialbehandling.

Nå har jeg tenkt litt til. Jeg mener man kan kjøpe stix på apoteket som måler ketoner i urinen. Ketonene kommer vel en stund før acidosen inntrer...mener jeg å huske. Også må man vel kanskje være ekstra påpasselig med å måle bl.s når man er syk... og påse at det ikke blir forhøyt. Jeg går utifra at han har type 1? HUff. Skjønner at dette er skummelt for han og dere. Håper dere finner en måte å få kontroll over frykten for at dette skal skje igjen.

ja, han har type 1. Ja, det er VELDIG viktig m bl.s. måling ved sykdom. Det som var dumt denne gangen, var at bl.s. ikke sank selv om han tok mye insulin. Selv hang jeg over doskåla med meg selv og mini, så fikk ikke fulgt han opp like gått som jeg forhåpentligvis kan neste gang.

Det er ikke lett å passe på alt mulig når alle er syke samtidig. Dere har jo gjort en kjempejobb tross alt når dere fikk tak i hjelp og fikk han på sykehus. Det gikk jo fint. Håper dere slipper å oppleve dette igjen. Også håper jeg at dere har fått en eller annen hurtigvirkende insulin som kan brukes dersom dette skulle skje igjen. Ønsk han god bedring fra oss!

Annonse

hehe, like ivrige begge to;) får logge av og lage feridg burdagskronene jeg. Skal ha barselgruppa på bursdag til tirsdag, og alle har bursdag 20 og 21, så blir noen kroner å lage;) fortsatt god påske!

Ja. Fortsatt god påske til dere også. Vil bare si en ting før jeg stikker. Dere vet det sikkert, men det er nå kommer blodsukkerapparater som også måler ketoner i blodet. Ketonene er jo i blodet i god tid før urinen. Kanskje det kan være noe for dere? Hvis dere ikke alt har det da... Snakkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...