Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #1 Skrevet 14. april 2006 Skjønner seff at jeg må minske fettprosenten min. Synes spinning har god effekt på lårene. Hva ellers er gode øvelser/trening? Er så lei fleskelårene mine, de ser ikke ut etter siste svangerskap.
m@dde1 Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Det er mange øvelser som du kan gjøre hjemme, men de har ikke den aller beste effekten. For å få best og raskest resultat, er å trene med tunge vekter. Dette strammer opp best, På et treningstudio får du god hjelp og der er allt utstyr du trenger. Å gjøre øvelser i stua strammer jo opp litt, men ikke spesiellt mye, men du får utholdene muskler da
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #3 Skrevet 14. april 2006 Blir "disselårene" strammere da...?? Leste lenger ned her at det ikke går an å stramme opp magen med situps......stemmer det da m@dde1? Har "dissemage" etter flere fødsler, så jeg ønsker å stramme opp litt, vet jo at den aldri blir flat igjen, men litt må vel gå an å stramme opp....eller....... "fembarnsmor"
Gjest Skrevet 14. april 2006 #4 Skrevet 14. april 2006 Du kan stramme opp magen men det kommer ann på hvor mye fett det er utenpå magemusklene! Hvis du har mye magefett må du gå ned i vekt for evt å få flat mage, i tillegg til å trene. Og sit ups alene er sjelden nok, må trene andre mageøvelser en situps i tilegg. Tror det ligger ok øvelser på iform.nu Og skulle den rette magemuskelen din være delt i to etter graviditetene (kjenner det som et søkke inn nederst når du strammer magen) så bør du trene myhe skrå magemuskler for å få flatest mulig mage
m@dde1 Skrevet 14. april 2006 #5 Skrevet 14. april 2006 Det samme gjelder lår som mage, men nå nevner jo HI i innlegget da at hun vet at hun må redusere fettet, men ber om øvelser som i tillegg til å slanke seg kan hjelpe henne, å da er det jo ingen vits at jeg begynner å mase om å fjerne fettlaget. Dette gjelder hele kroppen: har vi endel fett og ønsker oss strammere kropp må vi først slanke bort fettet, så stramme opp musklaturen (gjerne kombiner slanking med styrketrening). Styrketrening alene fjerner ikke fett. Hjelper ikke om du har de beste magemusklene, eller lårmusklene i verden, hvis du har 10 cm fettvev på utsiden. Såp de som har en mage de vil fjerne og tror sit ups alene tar den bort, vil bli skuffet, for å si det sånn... Men du skal ikke ta for gitt at magen ikke blir den samme igjen. Jeg har alltid hatt valkete mage. Men etter 2 graviditeter så bestemte jeg meg for at denne magen skulle bort en gang for alle! Og nå, 2 år etter siste fødsel har jeg en rett, flat mage, uten valker til og med når jeg sitter! Med godt synlige magemuskler. Er stolt av magen min i dag, men det har krevd mye slit, MEN det er mulig :-)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #6 Skrevet 14. april 2006 Jepp point taken m@dde... Skal slenge på tyngre vekter. Takk for svaret alle :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå