Gå til innhold

April: Vi fikk nok ikke bhgplass i år....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uff, dette er så kjedelig! Har dere dagmamma evt. da?

Selv fikk vi barnehageplass i en barnehage jeg absolutt ikke hadde økt på, og som ikke var aktuell pga div. historier fra venner og familie som har tatt ut barna sine derfra. Derimot skal det bygges en ny barnehage rett ved her vi bor, og den fikk vi plass i (jippi!, tenkte vi...) den skulle begynne å bygges i mars. Den er fortsatt ikke på begynt, og det er visst noe krangling mellom kommunen og de som skal bygge den... Så spørs da.. Aner ikke hva vi gjør om den ikke blir ferdig, jeg har kun dagmamma frem til august..

Det er et slit dette med bhg. Her er det umulig å få gode dagmammaer også. Må kjenne noen. Det er 350 barn uten bhgplass bare i vår bydel, så da sier det seg nesten selv hva slags dagmammaer som er tilgjengelige. Ei på barselgruppa mi var hjemme hos en akt dagmamma som satt inne og RØKTE under intervjuet mens barna hun passet lekte rundt på golvet!!!! Dyrt er det også. Hun skulle ha 6000. Håper arbeidsgiveren min kan hjelpe oss. HVis ikke kommer jeg ikke på jobb igjen. Høres ut som en barnslig trussel, men det er bare et faktum. *krysser fingrene...og tærne*

Dette er et tema som setter hele meg i kok...grrrrr

Jeg har heller ikke fått plass til Amanda og får det vel heller ikke. Når man jobber i barnehage og har en arbeidsgiver som sitter på hundrevis av plasser blir det nesten ubegripelig. Utrolig irritert og ganske lei meg. Får jeg ingen plass må jeg jo slutte i jobben og det er jo veldig dramatisk. (spesielt etter å ha vært hjemme i flere måneder uten lønn og trenger å komme igang igjen og tjene penger...) Nei, jeg har som deg ikke peiling på hva jeg skal gjøre, for meg er dagmamma dessuten helt uaktuelt.

Kjenner til problemet jeg også. Her vi bor så er det over 300 uten bhg-plass jeg er blitt en av de. Som arbeidsledig så har jeg (tro det eller ei) ikke rett på dagpenger så lenge jeg ikke har barnepass!!!!!!!!!!!!!!!! Så AETAT mener altså at så lenge jeg ikke har bgh til Ida så har jeg ikke rett på arb.led.trygd. jeg blir så irritert at det ikke kan beskrives.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...