Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå sitter vi her midt på natta og er rimelig frustrerte. Lillegutt våkner flere ganger i løpet av ei natt og er surklete i nesen sin. Så prøver vi med saltvannsnesedråper og nesesuger. Hjelper noe. Men når jeg ammer han for å få han til å sovne, så er d like ille igjen. Har ikke spesielt tro på morsmelk i nesen heller i og med at melk gjør en selv slimete når en er forkjølet.

Hva annet kan vi gjøre? Senga hans har vi hevet i hoderegionen. Han har heller ingenting av bamse eller noe i sengen nå, med tanke på støv. (Hoster også da en del) Har vært hos lege, men hun sa det bare må gå over av seg selv. Hun lytta på han og sa det ikke var noe "farlig". Jeg nevnte Rs, men det var ikke tilfellet.

Så da sitter vi her da... Midt på natta nok en gang..

Noen som kan hjelpe oss med tips til å gjøre natta letter både for lillegutt og oss? Tas mot med åpne armer. :-)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4760429-tips-ang-forkj%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan gi ham vanlige nesedråper. Rhinox finnes for barn inntil 2 år, og disse kan dere bruke tre ganger om dagen inntil 10 dager.

Jeg har gjort det til mine små hvis de har vært skikkelig ille - særlig på natta. Hvis dere ikke gir det på dagen, kan dere jo gi to ganger om natt feks.

Min erfaring er at det noen ganger er det eneste som hjelper, fordi det er det eneste som får ned svellingen i slimhinnene i nesa. Saltvannsdråper renser, med hvis slimhinnene er oppsvulmet hjelper de ikke mot det.

Lykke til og god bedring til lillegutt :-)

Hørtes ikke noe greit ut det der! Tror ikke jeg har noen gode råd å komme med dessverre.. Men jeg ville likevel prøvd morsmelk i nesa, selv om du ikke har troen på det. Er jo verdt ett forsøk i hvert fall! Så er det selvfølgelig viktig som du gjør å ha hodeenden noe hevet da.. Regner med at han puster med munnen når han blir for tett,så da kan han lett bli tørr i halsen. Husk på å gi han nok væske! Så går det nok over snart skal du se..

Jeg ville også gitt morsmelk et forsøk. Morsmelk har absolutt ikke like egenskaper som kumelk, bare så det er sagt.

I en periode der gutten min var mye tett i nesen så sprutet jeg morsmelk i nesen på ham før hver amming. Det funket kjempebra hos oss i hvert fall. Han fikk til å puste igjen, og var fornøyd med det. Dersom han har hatt mye synlig snott i nesen har jeg fjernet det forsiktig med en q-tips.

Ellers fikk jeg et tips fra en på barselgruppen: Hun brukte en liten 1 ml-medisinsprøyte til å sprute saltvann i nesen på babyen. Det skulle da skylle med seg mye av det snottet som ellers bare blir liggende i nesen dersom man drypper dråper. Har ikke prøvd dette selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...