Gå til innhold

September: Til Stjernøye eller andre som har sluttet å amme.

Anbefalte innlegg

Hvor mye væske gir du babyen i løpet av en dag?

Snuppa har fått pupp til nå,men fikk meg et lite sjokk her idag.

Hun fikk ikke pupp fra kl 19 igår til kl 17 idag (altså nesten et døgn) og jeg hadde ikke antydninger til melkespreng engang!! Og ikke ville hun ha noe som helst drikke hos mormor heller...

Så nå tror jeg at hun får i seg altfor lite av det hun trenger :-(

Fortsetter under...

Min lille snupp får vann til grøten sin til frokost, men det variere veldig hvor mye hun drikker, kanskje mellom 10 og 30 ml. Så får hun en melkeflaske enten rett etter eller 2-3 timer sener (alt ettersom hvor mye grøt hun spiste) på 170 ml. Til middag får hun også vann, drikker samme som til frokost. Får en flaske med mme før eller etter middag en gang på 200 ml. Får grøt til kvelds med vann til og drikker varierende. Får så en flaske med mme på mellom 140-170 ml før hun legger seg.

Så er det jo en del væske i grøten jeg lager også da. Men tror hun får i seg det hun trenger. Høres ut som du bør starte med mme, og kanskje heller kutte ut et fast måltid om dagen?

Hei blå & rosa!

Jeg slutta å amme da gullet var 4.5 mnd da var jeg lei av brystbetennelser og gullet var helt fortrolig med flaske. Litt synd for det er ganske koselig å amme, men slik ble det nå.

Jeg gir morsmelkerstating til frokost lunsj og kvelds. Og vann til middag. Men det er veldig forskjellig hvor mye hun drikker. Blander alltid opp 150 ml og om morgenen drikker hun alt. Utover dagen heller lite, men mere vann.

Du har sikker endel melk enda siden hun ikke vil ha så mye annet, for hun drikker nok når hun er tørst! Og så er det mye væske i grøt og da...

Hvordan går det med puta forresten? Vore på ny kontroll??

Takk for svar begge to :-)

Jeg får bare prøve litt til med erstatningen,og se hva jeg får til... Nå vet jeg iallefall at hun tar flaske når hun vil. Hun drakk nemlig masse sviskesaft idag! Så kanskje det kan være at hun rett og slett ikke liker morsmelkerstatning (?)

Willemo; HEI!! Så lenge siden jeg har sett deg her da! Prøvde å etterlyse deg her en dag,men på skravlesiden da,så det var kanskje ikke beste plassen :-)

Jo,det går jo fint da...Puta er på enda,kontroll nå den 19. (ikke spent i det hele tatt da!) Vi har begynt med pause av og til. Vet ikke hvor lurt det er,men jeg klarer ikke å la være. Hun koser seg sånn når hun får være "fri" på gulvet. Legger henne på magen da,da er jo beina skilt likevel. (Sykepleieren på sykehuset sa at det viktigste var at beina ikke krysset hverandre)

Men hvordan går det med dere?? Koser Sunniva seg uten skinnen? Hvordan går utviklingen?

Har tenkt masse på dere :-)

heia=) så du hadde fått svar men tenkte jeg kunne svare likevel...har desverre ikke nøyaktig ml mål til deg men jeg fyller som oftest opp to kopper med vann i løpet av en dag, tror det vil si en ca 300ml....+/-

han får vann til hvert måltid samt han er blitt veldig flink til å gi beskjed at han er tørst innimellom...

Hei du!! Ja jeg har vært utrolig lite her inne den siste måneden! Blir nok litt mer tid nå en stund tenker jeg..

Joda det går veldig bra med Sunniva. Helt ubeskrivelig deilig å få av den skinna! Hun er jo som før hun, blid og god. Merker egentlig ikke den store forskjellen, det er nok vi morene som syns det er best å få den av, tenker jeg! Utviklingen går flott, hun ligger ikke så mye etter de andre i barselgruppa. Hun ruller litt og skyver seg bakover og i ring. Kan ligge veldig lenge og leke på magen nå!

Kan tenke meg at du gleder deg til det blir en slutt på puta, den er liksom i veien for alt, følte jeg. selene og all plastikken... huff... Skinna var endel bedre, den tok ikke så mye plass, og hun lå bedre i mageleie, ikke slik at hun tippa på nesen slik hun gjorde med pute. Men merker at hun er ganske svak i beina sine, de er ganske gele, og hun kan ikke "stå" i fanget mitt. Men det tar vel litt tid å ta igjen alt det tapte.

Det beste er å kunne ha good plass i vogna, Sunniva var jo alt for bred i slutten og lå ikke særlig behagelig. Det førte til at jeg nesten ikke var ute på tur med henne for jeg fikk så dårlig samvittighet når jeg stappa henne nedi. Så nå går vi turer hver dag!!

Jeg juksa ingenting med skinna, var liiivredd for at det skulle utsette behandlingen. Jeg tror egentlig ikke det er skadelig for Angelica siden det ikke var så mye som var galt med hofta. Men jeg ville vært "flink" den siste tiden da, det er jo ikke mange dagene til dere skal inn.....

Skal sende deg en lykke til hilsen dagen før....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...