Gå til innhold

Når begynte dere med fast føde, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynnte med fast føde når poden var 4 1/2 mnd gammel.. grøt x 1 om dagen,pupp resten.. grunnen var at han var veldig urolig og hadde sterk kolikk så fikk besjed om å prøve med litt fastere mat for å se om han ble bedre.. trodde han skulle sove litt bedre både på dag og natt, men da trodde jeg feil.. er fortsatt oppe på natt og får pupp og han er 9 mnd nå..

begynnte så smått med grøt om kvelden når han var 4,5 mnd. gjekk litt etter litt over til meir mat som middag og frukt.no e han snar 6,5 mnd og får middag,frukt og kveldsgraut. Får også pupp.

Grunnen til at me begynnte da var at han var veldig interessert i mat. var ikkje nokre helsemessige grunner(vekt,kolikk, urolig søvn)

han e velidg glad i mat og har aldri spytta ut noko. til å med tran tar han med eit smil.

Har begynt med litt grøt nå når snuppa er 4 mnd. Hun våkna hver time på natt for pupp...og det orka jeg ikke lenger.

Helsesøster anbefalte å begynne med litt grøt for å se om det hjalp. Hadde ikke helt troen på det selv, men nå våkner hun bare for mat en gang i løpet av natta (20.30-7.30)

Hun har virkelig lagt sin elsk på risgrøt med sviskepure:)

Begynte med fruktmos (ville ikke ha grøt) når hun var 5 mnd. Grunnen var at hun var veldig stor (5 kilo ved fødsel) og krevde mye mat. Når jeg måtte opp nesten hver time om natten for å gi henne mat gav jeg opp og begynte med fast føde. Da fikk vi begge mye bedre nattesøvn.

Annonse

Ved 3.5 mnd pga de samme årsakene som flere andre her. Han var stor og krevde mye, og ofte, mat - særlig på natta. Siden vi har to fra før blei det fryktelig slitsomt å være våken annenhver time natta gjennom. Resultatet blei bedre nattesøvn for babyen og mamman, og dermed bedre humør på begge :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...