Anonym bruker Skrevet 13. april 2006 #1 Del Skrevet 13. april 2006 Hvorfor sier mange at man slanker seg hvis man slutter å spise godterier? Er ikke det bra for barnet at man ikke spiser sukker? Jeg lever ikke sundt, men når jeg er gravid spiser jeg veldig sundt og ikke noe brus eller godt, får masse stygge komentarer om at det ikke er bra å slanke seg når en er gravid, HALLO jeg vet jo det, er ikke det jeg driver med.... går ikke opp under svangerskapet men får store barn på over fire kilo, jeg veier en del før jeg blir gravid... Etter amming går jeg opp 20 kg, skulle ønske jeg kunne være like sund hele tiden.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4759627-hvorfor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mor88venternr3 Skrevet 13. april 2006 #2 Del Skrevet 13. april 2006 Man slanker seg jo ikke når man slutter og spise godterier og ting som inneholder sukker.. Det har vel heller litt med at man vil forebygge f.eks. diabetes hos seg selv da og andre sykdommer.. Har selv sluttet og spise/drikke mye usunt fordi jeg har blitt mye mer opptatt av sunn mat etter at jeg begynte på helse-og sosial fordi nå vet jeg hva ett usumt kosthold til kan føre til, har ikke så mye å gjøre med at jeg er gravid.. Men det har ingenting med at jeg vil slanke meg.. Men faktisk hvis man er flink til å spise/drikke sunt mens man er gravid så er jo det bra. Det er jo faktisk bevist at mye av den sunne maten er bra for barnet under sv.skapet.. F.eks spise grove kornvarer og drikke vann så kan jo det forebygge forstoppelse noe som er vanlig for mange i sv.skapet.. Må også legge til at det viktigste er at du får i deg tilstrekkelig med det kroppen din trenger(nok energi), barnet får det, det trenger.. Det første kroppen begynner å tære på er deg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4759627-hvorfor/#findComment-4759878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå