Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Planlegger en biltur til sommeren på nærmere 10 timer effektiv kjøring. Vi vurderer å kjøre etter leggetid for datteren vår (som da vil være 11 mnd) for å komme godt på vei første kjøredag. Tenker oss ca 6 timer før vi overnatter, for å ta resten av turen dagen etter når datteren vår er våken. Er bekymret for at de 6 timene i stolen uten pause vil bli for lenge for henne. Er det noen av dere som vet hvor lenge det er forsvarlig å la babyer sitte i bilstol i den aldren?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4758912-hvor-lenge-i-bilsete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gjort som vi gjør nå...så lenge tulla sover kjører vi. Er hun våken har vi pause hver halvannen time.

Har hun sovet mer enn halvannen time og våkner tar vi og pause.

Fikk denne beskjeden av min fysioterapeut, så jeg hører på det. Mange har fått andre beskjeder de har valgt å støtte seg til.

Du får nesten følge magefølelsen din på dette som ved så mye annet tror jeg...ettersom få mener det samme:o)

Har spurt om dette her inne før og fikk varierte svar. Men jeg spurte helsesøster da. Gutten var 10 uker bare når jeg skulle kjøre i 5 timer med han. Hun sa at så lenge det virket som han hadde det bra og han ikke sank sammen i setet så var det ikke nødvendig å stoppe. Man skal selvfølgelig stoppe hvis behovet for mat melder seg eller hvis hun bare griner.. Men du må nesten se an ungen sa helsesøster da. Vi kjørte faktisk 5 timer i strekk, for han sov hele veien. Og blid som en lerke da vi kom fram:)

Vi fikk beskjed av fysioterapeut, at det ikke var hvor lenge barnet satt i setet som spilte størst rolle, men pausene. Hun sa at så lenge barnet hadde det bra, var det bedre å heller ha færre, men lange pauser. I forhold til rygg fikk vi beskjed om at småpauser (5 min. og sånn) ikke var lenge nok til at barnet hadde store nytten av det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...