Gå til innhold

Tilvenning av middagsmat!

Anbefalte innlegg

Har dere noen gode råd eller tips på hvordan jeg skal få min snart 8 mnd gammel sønn til å begynne å spise middagsmat? Han har fått forskjellige merker å typer barnemat på glass og jeg har også lagd maten selv til han. Hver gang han får litt i munnen begynner han å brekke seg helt til han enten gulper eller får spyttet det ut igjen. Han elsker grøt og fruktpurre så det spiser han av hjertets lyst. Noen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4756401-tilvenning-av-middagsmat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

ja det er som du sier flere typer middagsglasser med forskjellige smaker. min sønn på snart 5 mnd spiser middag med stor fornøyelse, men det er ikke alle typer han liker. det må være noen med mye smak i. jeg måtte bare prøve meg frem med ulike typer til jeg fant ut hva han syntes var godt. det er også greit med de 6 mnd glassene. de er det god variasjon i og uten klumper som flere barn ikke kan fordra. prøv også bare å gi en teskje nå og da så han får tilvendt seg den ulik smaken fra fruktpureen..dette gjorde jeg og det funka!! lykke til da...

Har akkurat det samme problemer med min sønn på 8 mnd. Har funnet bondegryte som han til nød kan ta noen skjeer av. Jeg har utsatt hele middagsopplegget til han blir litt større. Prøver litt nå og da. Ellers får han forskjellige typer grøt og litt brød å frukt. Syns at småfolk sine grøter kan minne litt om middagsgrøt, de er ikke så søte og de er god med smør oppi. De har en med eple og gulrot og den er det jo hvertfall lit gulrot oppi;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...