Gå til innhold

Hvilken skostørrelse er vanligst for toåringer?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en gave til en to år gammel jente, og tenker på et par nydeloige sandaler jeg har sett. De kan selvsagt bytte dem dersom jeg kjøper feil størrelse, men for ikke å bomm helt - hva er "normalt"? Hva bruker deres to år gamle jenter?

Denne jenta er middels stor for alderen ellers tror jeg.

Spør her, de i skobutikken sier bare "det er så forskjellig" så der var det ikke mange rådene å¨hente nei...

Fortsetter under...

Nabojenta vår på 2 år bruker str 25 i sko, men hun er nok litt stor i føttene for alderen.

Gutten vår på 20 mnd bruker 23-24 nå. Gutter er ofte litt større i føttene enn jenter da.

Ville kanskje kjøpt str 24 hvis jeg var deg. Da er du sikkert ikke helt på jordet i alle fall, og som du sier så kan de jo bytte hvis det blir feil :o)

det varierer nok veldig. Jenta vår er 17 mnd og har f.eks brukt str 24 i vintersko lenge nå. Størrelsen varierer så veldig fra sko til sko også, slik som det gjør for oss voksne. Jeg f.eks bruker alt fra str 35-37, alt etter hvilke sko det er snakk om. Jeg ville kjøpt str 24-25 og heller fått med byttelapp

Lillemann må ha 24 i joggesko. Han er 17 mnd. (Han har litt store føtter).

Kan du ikke be moren om å måle foten hvor mange cm det er fra hælen til tuppen av storetåen. Så sier du det i skobutikken.

Hvis ikke kan du kjøpe i str. 24/25.

Husk å be om byttelapp/deponering.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...