Gå til innhold

Har snart ikke mer melk igjen.. Ok å slutte nå eller må jeg prøve å øke??

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 7 mnd og det er lite melk igjen. Ikke er hun veldig intressert heller! Men er det tidlig å slutte å amme? Eller må jeg pumpe for å øke melkeproduksjonen? Hva gjør dere andre med barn på samme alder?

Fortsetter under...

Jenta mi begynte å bite meg så voldsomt, så den dagen tennene var| igjenom ble det slutt på amming om dagen. Hun var da 7 mnd. Jeg fortsatte om natten, da var hun for trett til å bite. Etterhvert sluttet hun med bitinga, men da var produksjonen min kraftig redusert. Jeg ga henne så lenge jeg hadde noe, men orket ikke å stresse for å øke igjen. Hun fikk sin siste sup når hun var melom 8 og 9 mnd.

Det blir jo anbefalt å amme lenger, så skal du følge ekspertenes råd bør du vel øke. Må si at jeg savner amminga litt, men er samtidig fornøyd med at jeg er ferdig med det nå når snuppa har begynnt å gå (ble plutselig så "voksen" da på en måte...).

Har det akkurat på samme måten! Hun er 7 mnd og ikke interessert i pupp lengre annet enn på natten. Har så godt som ikke melk igjen. Synd for jeg hadde tenkt å amme til hun var 1 år. Jeg har ikke orket å sette igang med pumping siden hun nesten ikke er interessert lengre. Gir det hun vil ha av mme, selv om det ikke er så mye det heller...

Det samme skjedde her, og jeg valgte å slutte. Syns rett og slett det blei for mye både for babyen og meg å prøve å øke. Han var heller ikke interessert, så jeg vet ikke om jeg hadde klart det heller...

Har to barn til, som også slutta på samme alder som jenta di, og for meg har dette vært helt greit.

har gitt dem mme i stedet, men nå er poden snart 9 mnd, og jeg trapper litt ned på melkemengden. Annen mat skal jo overta "hovedansvaret" i ernæringen etterhvert.

Gjør som du selv føler er best for deg og din baby. Viktig at mamman trives med situasjonen også, syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...