Gå til innhold

Begynte med avvenning av pupp i natt:(

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å slutte å amme jenta mi om natten, hun er 8 mnd og har ikke behov for mat om natten lenger,lettere sagt enn gjort ja! Vet at dette er noe som tar lang tid, men hun var helt hysterisk inatt..våknet halv tolv og sovnet ikke før klokka var 2 igjen. Hun skrek som hun var blå i ansiktet..da klokka var halv 2 gav jeg opp og gidde henne pupp:( Men jeg syns så synd i lillejenta mi, ingenting hjalp..bare puppen.

Hva syns dere jeg skal gjøre? Prøve igjen inatt eller vente en liten stund?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4755304-begynte-med-avvenning-av-pupp-i-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er så grusomt å høre barnet gråte. Selv blir jeg helt hysterisk av det. Men jeg tror rett og slett det er noen fæle dager du må igjennom med gråting. Det er jo som du sier at hun ikke trenger mat på natten lenger. Det er hennes rutine nå å våkne på natten for å få mat. Du må lære henne en ny rutine; å sove natten igjennom å ikke få mat. Det er en omstilling for dere begge så det vil bli litt gråting. Jeg tipper at over helgen har du kontrollen igjen. Det er jo mange råd om at du ikke skal gå inn til henne osv, men de rådene er du sikkert klar over;)

Det blir ikke letter hvis du venter en stund til. Jeg har håpt at gutten min ville slutte spise om natten av seg selv. Han har kun spist en gang mellom 19 og 06 så jeg syns det har gått greit. Men nå må jeg slutte fordi jeg skal begynne å jobbe og vi alle trenger søvn. Guten min er nå 9, 5 mnd.

I natt var det 3 natten uten nattmatt. Første natten var det grining og hysteri, andre natten litt mindre grining og ingen hysteri og nå i natt var han våken en god stund men jeg hørte kun litt klaging. Jeg håper det går bedre og bedre før hver natt.

Tror nok desverre at du må høre litt grining hvis du skal lykkes.

Lykke til!

Huff dette har jeg tenkt å begynne med i natt også! Gruer meg fælt!!!! Mi er 9,5 mnd og våkner kl 12 og kl 4.. Nå etter at hun begynte og reise seg opp i sengen, har hun i tillegg blitt vanskelig å legge igjen etter puppen, og da mener jeg det er stopp! Jeg er gravid og trenger søvn :)

Lykke til til oss begge :) Har desverre ingen erfaringer til deg, bare medfølelse!

Det kan nok være lurt å tilby henne vann i steden på flaske. Det kan også være at hun blir tørst i løpet av natta og så lærer hun at det hun kan få er vann og ikke pupp. Da er det ikke så interesant å våkne lenger - etter hvert.

Men som sagt så syns jeg hun bør bli tilbudt å få vann. Mange har alltid en flaske m vann tilgjengelig i senga, så kan de selv forsyne seg. Men vet ikke hvordan det er for 8 mnd gamle babyer, om det er for tidlig. Min er nemlig for liten enda..

Lykke til :o)

Det har jeg vært igjennom før, vi hold på med sønnen vår i 1 1/2 uke før vi måtte gi oss igjen da det ikke gikk. Noen netter gikk det fint mens andre så måtte vi bare gi etter så han fikk puppen. Vi skal prøve igjen i natt. Nu er han 1 1/2 mnd eldre siden sist og spiser mere på dagen. Tror det blir hardt alikevel siden han spiser 2 ganger om natten nå og er kjempe sulten da han får puppen. Håper det går bedre fremover for deg. Krysser fingrene for meg selv også.

Annonse

Sorry! Prøv litt til. Men kjenn etter hva som er viktigst for deg selv! Netter hvor du sover igjennom og du må se på jenta di hysterisk, forvirret og annklagende en stund mens det pågår eller å våkne til sammen kansje 45 min i løpet av natten og gå glipp av god å trengende søvn i månedsvis fremover. Jeg skal se hvordan det går denne gangen, vi måtte gi oss fordi mannen ble for sliten av å ikke få noe søvn mens han skulle jobbe 13 timer hver dag. Denne gangen blir det kansje jeg som sier nok er nok.

jaja. Du får se det positive i det -jenta har viljestyrke og det er ingen dårlig egenskap å ha med seg. Jeg har en sønn på åtte mnd og jeg bør absolutt slutte med nattamming for jeg begynner å jobbe 1.mai.Tenkte å utsette det til jeg begynner i jobben for da må min kjære samboer ta det. Var ikke det lurt? Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...