mammamus Skrevet 13. april 2006 #1 Del Skrevet 13. april 2006 Morgen! Ser denne diskusjonen har vært mange ganger. Men man blir helt tussete av lite søvn. Tuppa (20 mnd) er kjempeflink å legge seg, men våkner kl.05. Litt tidlig...jeg anser det som natt...da står hun enten å hyyyyyler og gråter til hun blir tatt opp, når jeg tar hun inn i sengen vår(jada, sikkert ikke lurt, men enkelte prinsipper blir brutt i halv desperasjon...) starter herjingen i 9 av 10 tilfeller. Da skal hun leke....hvem er klar for lek kl 05???? Ikke jeg.... jeg begynner på jobb kl 8, og det er en trasig start på dagen. Mannen min tar sin del, men jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre??? De kan ikke programmeres, vet da det, og at det er "sånn" å ha barn....men hun er trøtt selv, og burde sove litt til. Hun sover ikke på dagen,det er helt umulig.... Er det noen andre som har morgenfugler til barn som kan si litt om hva de gjør? Må jeg bare leve med dette? Blir glad for svar. Det hører med til historien at vi har slitt MYE med søvnen hennes. Hun var ca 1.5 år før hun sov en hel natt over lengre tid. De få gangene hun nå sover til 07. blir vi helt lamslått... og svæææært glad. Godt å være uthvilt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4754949-s%C3%B8vnmangel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. april 2006 #2 Del Skrevet 17. april 2006 Hei, Forstår at du blir tussete av lite søvn! *nikker* Har selv ei tulle på 17 mnd, som enda ikke har sovet natten gjennom. Her våknes det 4 eller flere ganger om natten. Vi har også stresset mye rundt dette med søvn. Slitt litt for å få henne å sove på dagtid. Det har blitt laaange turer med vognen - for å si det slik. Jeg tror nok det er slik det er. Har som nevnt forsøkt å påvirke noe, men søvnen går veldig i bølger. Noen ganger våkner hun hver time om natten, noen ganger våkner hun kl 5 (som i natt) - mens andre ganger er det noe roligere. Jeg har på en måte senket mine forventninger til søvnen. Jeg forventer ikke å sove så godt om natten, og blir ikke overrasket over om hun vil stå opp kl 5. Er også i 100% jobb, så jeg kan bli temmelig sliten. Må legge meg veldig tidlig hver dag, og forsøker ellers å sove litt ut i helgen. Vet ikke om dette ble så oppmuntrende, men jeg tror at man får det lettere med å innse ata det bare er slik. Hvorfor får ikke tulla de sovet om dagen? Gås det turer i vogn o.l.? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4754949-s%C3%B8vnmangel/#findComment-4777646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå