Gå til innhold

Oktober: Bebisen på eget rom??

Anbefalte innlegg

har dere flytta bebisen på eget rom, eller ligger h*n sammen med dere enda?? vår prins ligger i egen seng men på samme rom som oss, syns det er koselig og betryggende, men samtidig hadde det vært greit å flytta han på eget rom med håp om at han sover bedre der.. rommet er jo vegg i vegg med vårt. hvor gamle evt. var deres små da dere flyttet dem??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4754941-oktober-bebisen-p%C3%A5-eget-rom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flyttet Andreas inn på eget rom rett etter nyttår. Trodde jeg aldri skulle få sove om natta med han på eget rom! (Rommet hans er vegg i vegg med supertynn vegg!)

Den som sov som en stein den natta, det var meg. Og Andreas også for den saks skyld. Kun kort tid etter begynte han å hoppe over nattmaten.

Nå er han 6 mnd og sover 12-14 timer i strekk om natta.

Mitt råd er at du flytter han over ganske snart. Kjøp deg en babycall hvis du er litt usikker på om du kommer til å høre ham eller ikke( Du hører han garantert, men det er greit å ha for å berolige seg selv).

Lykke til!

Gullet ligg med oss enda,kjem til å gjere det til forbi sommaren. grunnane for dette er at me held på å pusse opp og lage soverom til han.

Men det går greit enda at han ligg med oss.

Mulig det vert vansklegare å få han på eget rom når han e blitt så pass stor. men "den tid den sorg".

Vi flyttet Markus på eget rom da han var 2,5 mnd. Grunnen til at vi flyttet han da var at han hadde begynt å sove 10 timer om natten og han klarte ikke å sovne for natten før vi la oss, så dermed ble døgnet hans litt sånn B-menneske-aktig. Da vi flyttet han var det han selv som noen uker senere "hoppet over" siste måltid slik at natten hans ble fra ca kl 20 til ca kl 06.

I tillegg klarte ikke jeg å sove ordentlig da jeg hadde pappaen som snorket på den ene siden og senga med Markus som laget andre slags lyder på den andre siden, så det var nok best for alle tre at han ble flyttet. Vurderer å flytte pappaen på eget rom nå... hehe. neida, er vant til snorkingen hans etter 7 år, men det blir litt mye med både det og andre lyder.

Oscar har bodd på eget rom i en måneds tid nå (fra ca 5 mnd), og det går supert! Han sover fra ca 19 til en gang mellom kl 5-6. Morgenfugl altså... Men men. Av og til (hvis han våkner veldig tidlig) lager jeg bare melk og tar han med i senga vår og gir ham den der. Da sovner vi etter en halvtimes tid, og da sover vi en time eller to til. Godt ja.. :-)

Rommet hans er vegg i vegg, men vi har på babycall likevel. Har egentlig ikke bruk for den men. Om morgenen våkner jeg av at gutten ligger og pludrer for seg selv (uten at babycallen slår inn), og ligger bare og døser litt, til lydnivået stiger litt så babycallen slår inn. Da går jeg inn og blir møtt av verdens største smil! Deilig!

Han søv på rommet med oss enda. Me har berre eit soverom i denne etasjen og eg er på ingen måte klar til å flytta han til ein annan etasje, ikkje inn på eit anna rom ein gong. Senga hans står fortsatt heilt inntil mi. Hønemor? Eg merkar at han søv dårlegare når eg kjem å legg meg, luktar vel mat, det er vel på tide å iallfall flytta han litt vekk frå senga mi..........

Annonse

Vi har jenta vår inne på vårt rom enda. Vi har ikke hatt problemer med å få henne til å sove om natta, så har ikke hatt behov for å flytte henne på eget rom enda. Jeg ammer dessuten 1-2 ganger per natt, så synes det er greit å ha henne i nærheten da (vi har stuen mellom barnerom og vårt soverom). Jeg er redd for at hun sover over nattammingen dersom vi flytter henne på eget rom. Er avhengig av å nattamme for å holde produksjonen oppe (har litt lite melk). Siden jenta vår er for tidlig født, vil barnelegen at vi skal fortsette ammingen så lenge som mulig. Jeg tror derfor at jenta vår blir liggende på samme rom som oss så lenge jeg ammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...