Gå til innhold

Juni: Svangerskapskontroller .


linemer

Anbefalte innlegg

Hvor mange svangerskapskontroller har dere hatt så langt ? Og hvor mange får dere totalt ?

her nevnte legen at det er 8 inkludert ultralyden i uke 18/19.. Det er ikke særlig ålreit syns jeg.

(Vet man får flere kontroller dersom der er spesiell grunn til oppfølging hvilket det nå er påvist i vårt tilfelle, da babyen vår har en nyrefeil ..)

Nå er jeg andregangs fødende, og føler meg kanskje generelt tryggere enn mange førstegangsfødende. Men jeg syns det burde være forskjell på førstegangsfødende og andre-og flergangsfødende..For det er det vel ikke ??

Hva mener dere andre om det kuttet som er gjort på dette området ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt 6 til nå, 7 hvis jeg tar med ultralyden (er i uke 30) og har vel 4 igjen dersom jeg føder rundt termin. Går jeg over, blir det nok flere. I tillegg skal jeg på sykehuset for samtale pga komplikasjoner i forbindelse med forige fødsel.

 

Jeg er 3.gangsfødende og føler jeg blir fulgt veldig godt opp av min lege. Jeg føler jeg har behov for mer oppfølging denne gangen enn sist. Sliter en del med tanke på det som skjedde sist.

Jeg gikk noen ganger til jordmor og hun reagerte surt på at legen min gav meg flere kontroller enn det han skulle. Jeg kuttet ut henne og går nå bare til legen min (av mange grunner).

 

Synes det er litt opp til den enkelte også. Noen har behov for få, andre flere kontroller. Det viktligste må være at den enkelte føler seg trygg og tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er litt kjip på kontroller, men jordmor "kjører" på, så jeg følger den "gamle" rutinen. Går en gang i mnd, og skal med 3 ukers mellomrom nå!!( Uke 31.. )SÅ blir det vel 2hver uke i uke 36!!!!

Syntes det er kjekt å få sjekket at alt er bra med lille Jakob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på 4 kontroller pluss ul.

Jeg er 31 uker på vei, og føler meg satt til side på en måte.

Får ikke den oppfølgingen jeg gjerne skulle hatt.

Jeg er 2 gangs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Legen og jordmora mi mener at jeg får komme når jeg har behov for det, så jeg får dra på kontroll så ofte jeg vil egentlig. Har vært på 6 kontroller hittil og ultralyd. Jeg skal på to i Mai, så antar jeg at jeg drar litt oftere i Juni. (da jeg har termin i slutten av måneden). Er i min 30. uke nå.

 

Bare si til legen/jordmora di at du vil på oftere kontroller du, så får du nok komme!

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junibaby06 ..

det er nok ikke så lett som bare å si det , gitt..De har et regelverk å forholde seg til de også .*sukk* dessuten ingen fungerende jordmor i denne kommunen for øyeblikket , som jeg skrev i startinnlegget .

Hadde vi enda hatt det !!

På skjemaet mitt , skal vi se, er det skrevet 3 ganger nå så jeg føler meg ikke akkurat godt fulgt opp på den måten nei. ( Vært på 3 UL også da, RH iberegnet.)

Ikke før siste ukene, ettersom de fant nyrefeil på babyen på ul i uke 27/28.. men regner med at det , pga det, blir bedre oppfølging fremover.

Syntes du, JuniBaby06, hørtes veldig heldig ut med din lege og jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

jeg har vært på 8 kontroller nå (9 med ul) og skal på 4-5 til. spørs når lille vims har planer om å komme ! er i uke 34 nå. føler at jeg har fått kjempe god oppfølgning av både legen og jordmora. men det sies at 2. gangs fødende ikke trenger så mange kontroller pga de vet hva de går til. syns det burde vært likt ,men ...

j er førstegangs fødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 32+4 nå og var på min 6. kontroll idag...

skal i neste uke iom at jeg skal ut å fly -

 

jeg fikk et ark i begynnelsen av svangerskapet som viser hva uke jeg skal til kontroll,hvem jeg skal til og om jeg skal ta blodprøve...jeg skal ha vært på 12 kontroller ved uke 40

og to av dem har jeg bestillt selv, utenom arket mitt...

 

kan legge til at jeg var hos privatprakt. jordmor i begynnelsen for ultralyder og sjekker pga blødninger tildlig i svangerskapet...

har sluttet hos henne nå...men begynner kansje i gjenn om noen uker for modningsakupunktur og ultralyd i slutten av svangerskapet :)

får se hvor annig jeg er...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...