Gå til innhold

UVI (samme som småtroll 1-2 år)

Anbefalte innlegg

Hei!

Vår sønn på 14 mnd har urinveisinfeksjon. Jeg stilte et spm til barnelegen på ekspertsvar i dag og han skrev tilbake at gutter som får påvist uvi for første gang skal utredes i nyreveiene.

Er det noen som har gutter som har hatt uvi? Har dere i såfall vært til videre undersøkelser? Legen vår nevnte nemlig ikke noe om dette til oss.

Fortsetter under...

De sier det at gutter skal undersøkes når de har uvi. Gutten min har hatt det, skal til utredning i juni. Men har lett for å få det pga ryggmargsbrokk. Står fast på antibiotika.

Brukte du pose? hvor lenge satt den på og vaska du godt før? De sendte vel urinen til dyrkning, for å finne ut hvilke bakterier.

Ta kontakt med lege din og spør ang utredning

Heisann!

Sønnen vår hadde også UVI da han var 2 mnd gammel. Vi fikk ikke viderehenvisning til spesialist, men har i ettertid fått vite at dette skal gjøres. Når det er sagt, har han ikke hatt noen slike plager siden og han er nå snart 4 år gammel.

Ville iallefall fulgt med urinen hans; om det lukter av den eller om han har ubehag når han tisser. Selv leverte jeg inn et par prøver etter fullført antibiotikakur for å være på den sikre siden.

Urinen er sendt til dyrking ja, så vi tenkte vi skulle ta kontakt med lege etter påske for å høre om vi skal gjøre noe videre. Vi brukte pose. Vi reagerte fordi det luktet veldig av urinen hans. I tilegg hadde han svingende feber i fire dager (helt opp i 40).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...