Gå til innhold

Juni: Kaster opp av middagen

Anbefalte innlegg

til nå har amalie bare fått 6 mnd glassene til nestle. brukte ganske lang tid på å tilvenne henne til å spise middag. nå spiser hun ca 1/2 glass, så i dag tenkte jeg å prøve ett 8 mnd glass. jeg tok kanskje en halv teskje inn i munnen hennes, og hun kastet opp med en gang. noen flere med erfaringer her? skal jeg fortsette i morgen, eller bør jeg vente? spiser jo brød, så hun er jo vandt til litt biter.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4753328-juni-kaster-opp-av-middagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik var det hos oss også.

Han spiste 6 mnd. glassene uten problemer, men så snart vi beg. på 8 mnd. glassene var det stopp. Han liker dem ikke. Vi har prøvd de fleste sortene som finnes, men han brekker seg med en gang han får meten i munnen.

Jeg måtte gi meg. Ingen vits i å kjøpe glass som ble kastet.

Han er heldigvis kjempeglad i vanlig hjemmelaget middag. Fiskeboller i hvit saus, grønnsaker og potet er favoritten.

Pølse, grønnsaker og potet er godt det 'og.

.......men det ville jo vært så greit å ha det litt lettvint en gang i blant....

synes bare det er så rart at hun kaster opp, er ikke bare at hun brekker seg. har tatt tid å venne henne til andre ting også, men hun har aldri kastet opp på den måten før. men det går seg vel til... får prøve å gi litt hver dag.

Var sånn hos oss også....måtte mose maten litt ekstra i begynnelsen, og bare ta pittelitt inn i munnen hans om gangen... Nå går det bedre, nå kaster han bare opp om det skulle komme en for hard klump inn i munnen, eller hvis maten er for klebrig og kommer for langt bak i ganen!

Annonse

Sånn va det her også, men elias e sånn at han syns det e kjedelig å spise så æ må lure maten i han hver dag. Det gjeld ikke brødskive :)

Men blir han litt for mett og æ gir han litt til så spyr han opp alt sammen, ganske frustreranes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...