Gå til innhold

August: beveglelse magen hvordan føles det

Anbefalte innlegg

for dere?

Jeg blir mamma sent i august så jeg regner med at det er mange her med fersk erfaring på området

Hvordan kjennes bevegelsene hos dere? Det kjennes ikke som spark men som litt risting egentlig. Hva med dere og har dere begynt å kjenne kraftige spark???

Fortsetter under...

I begynnelsen syntes jeg også at det kjenntes ut som risting i nederste del av magen, å litt ut som leamus. Jeg kjenner godt kraftige spark nå, kan både se og kjenne dem uttpå magen. Kjempe spennendes :) Er 24+2, men har kjennt liv i magen siden ca uke 15-16

I begynnelsen kjentes det ut som om det romla i tarmene mine...Men nå er det helt klart en som dytter og sparker på meg :) De er ikke kjempe kraftige enda, men nok til at min kjære også kan kjenne de av og til (jeg er ganske kraftig, så har nok mye å si for at det ikke kjennes så godt utenpå enda).

Jeg er 23 uker i dag :)

takk for svar jenter

Jeg vet ikke om mannen min kan kjenne det jeg vi må prøve , men nå er det sånn at det blir fort rolig om jeg legger en hånd på magen

Gleder meg til at det blir skikkelige spark og at pappaen kjenner

Hei!

Har temin 28. august og her er det liv og røre kan du tro!! Når jeg legger meg ned på rygg og holder meg rolig ser jeg tydelig sparkene utenpå magen som utbulinger, og alltid på høyre side (!?) - nesten litt "alien"-aktig hehe De siste par ukene har det vært enkelte spark, sterke og tydelige, og de siste dagene synes jeg det har begynt å bli mer som kraftig romling i tarmene bare uten lyd, føles som både armer og bein bidrar til sparkene her.

Dager jeg er mer aktiv blir det rolig og jeg merker at det tar tid før sparkene tar seg opp igjen, gjerne opptil et døgn. Har en rolig arbeidsdag, mye sittestillende arbeid, så nå sparkes det i hytt og pine hehe

Hilsen meg :-)

Hei Herkules!

Jeg har termin 22. aug (ble flyttet frem etter UL) og her er sparkene ganske så kraftige. Den lille prinsen sparker så godt at det faktisk kan synes utenpå magen - og samboer kan også kjenne det godt når han legger hånden oppå :)

Jeg må bare si at vi jenter er utrooooolig heldige som får anledning til å være gravide - det er så koselig - og de deilige små sparkene ville jeg aldri være foruten...(ja - spørs hva jeg sier når jeg blir holdt våken av dem utover i svangerskapet...) Og aldri mer skal jeg si at "tenk om gutta kunne gått gravide i stedet" - for jeg ville aldri gitt fra meg denne gleden over å ha babyen i magen :)

Dagens lille lykkemeddeling :)

Annonse

hei igjen

Jeg kjenner mye liv her også men føler ikke spark helt syns magen rister litt innimellom også

ellers så har tydelig påsken vært positiv har tatt det med ro og kjent mye liv. men som Heidi sier så blir det roligere når jeg har høyt aktivitets nivå. Nå som jeg har hatt travle arbeidsdager så kjenner jeg ikke stort og heller ikke nå ikveld som jeg tar det med ro hm,,,,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...