Lasso Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Plutselig flammer eksemet opp, ikke sant? Og vi klør oss i hue og lurer på hvorfor i alle dager... Jeg fant en liste i en bok for en stund siden. Den er virkelig verdt en titt. Det finnes en god del matvarer som påvirker atopisk eksem selv om man ikke er direkte allergisk. Her er lista: Frigjør histamin: Sitrus (appelsin, sitron, grapefrukt osv.) Tomat (inkludert ketsjup og tomatsaus) Jordbær Sjokolade Brunost Stekeskorpe Stekt og røkt mat Sterkt saltet mat Sterkt søtet mat Kanel Histaminrike matvarer: Tomat, spinat, banan, salami, gjær, lagret ost, øl og vin, skalldyr, kanel, makrell, tunfisk, sardiner. I dårlige eksemfaser, kan det være lurt å kikke litt på denne lista. Etter at jeg så den første gang, har jeg lagt merke til at tidligere uforklarlige utbrudd hos meg selv og datteren min ofte har sammenheng med at jeg har spist mange av disse tingene. Noen ting kjenner atopikere veldig godt igjen (tomat, sitrus og jordbær), mens andre ting nok er mer overraskende.
`¤*Gullungen*¤` Skrevet 12. april 2006 #3 Skrevet 12. april 2006 Den lille jenta mi reagerer veldig på kanel, blir helt rød om munnen der hvor kanele har kommet i kontakt med huden.
kat Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 jenta mi har masse eksem over hele kroppen men ingenting i ansik og bleie region så jeg driver å prøver ut nye vaskepulver hele tiden, men har fortsatt ikke funnet noe som virker. tror det har blitt litt bedre etter at jeg begynte med nøytral. alt av natusan produkter er hvertfall bare å kaste. da er jo ungen helt rød etterpå. aderma sine produkter ser ut til å være fint. men er som du sier, man klør seg i hodet noen ganger å lurer på hva som kan være årsaken denne gangen. hun fikk også et kjempe utbrudd etter mmr vaksinen. så det kan dere jo være litt obs på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå