Gå til innhold

4 uker eller 1 mnd, hva sier dere og hvordan "regner" dere ut...*Dilemma*

Anbefalte innlegg

Hehe, litt dumt spørsmål men er faktisk noe jeg har stusset på lenge...

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg blir sikkert helt teit dette, men men!!

1 mnd er 4 uker, så når man regner at babyen er 4 uker tar man utgangspunkt i dagen h*n ble født og teller seg ne d 4 uker i kalenderen. Men 1 mnd er også 4 uker men da regner man fra dato til dato. Og da stemmer det ikke...blir som regel alltid noen dager ekstra...

F.eks

Snuppa mi er født fredag 17. mars, hun bli 4 uker nå på fredag. Men 1 mnd mandag 17. april. Da vil hun jo være 4 uker og 3 dager...

Da kan jo ikke 1 mnd bestå av 4 uker...

Noen som har en kjekk forklaring på dette? Hehe!!

Hva man ikke lurer på....

Fortsetter under...

Hei Jentebaby

1 mnd. er ikke 4 uker. I en uke er det 7 dager ganger du med 4 så får vi 28 dager det er det kun februar som har. de andre mnd. har ca. 4,5 uke i seg.

Jeg sier enten hvor mange uker hun er eller om det er 1 mnd. eller 1,5 mnd. feks.

Teller etter dagen hun var født og mnd. går på datoen hun ble født.

jeg telte uker frem til hun vokste seg over 3mnd. da begynte jeg å telle mnd i stedet (lettere for folk å forholde seg til) og da gikk det på dato... men som de andre sier så er de tjo fordi de fleste mnd'ene har både to og tre dager mer enn fire uker i seg, og da forskyver det seg jo veldig. snuppa mi er 1år i dag, men om jeg skulle tatt det i uker så hadde det blitt nærmere 56/57uker og ikke 52...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...