Gå til innhold

Hjeeelp!!

nunnii

Anbefalte innlegg

Er gravid i 7 uke, og skal ta eksamen i mai. Problemet er at jeg har vært forsinket i utdanningen min, og dermed ikke hatt krav på stipend og lån. Men når jeg tar eksamen nå, tar jeg igjen forsinkelsen og får rett til støtte neste semester. Hvordan blir det da med fødselsstipend, har jeg krav på det da? Man skal jo ha hatt rett til støtte i 6 mnd... og med semesterstart i aug, studerer jeg jo bare 5 mnd??? Men jeg har jo vært under utdanning hele tiden!! I tillegg er har jeg bare en ekstrajobb uten faste vakter.. og engangsstønaden rekker ikke til alt vi trenger... HJEEELP!!!!

Fortsetter under...

hei!

eg trur dette går heilt fint om du ikkje har brukt opp alle åtte åra du har krav på støtte! lure på om den forsinkelsen din i det heile tatt påvirka fødselsstipendet? trur du har rett på det nesten uansett...men det står om det på lanekassen.no. , elelr du kan ringe og sjekke!

lykke til!

Jeg er i samme situsjon selv. (fatter egentlig ikke hvorfor lånekassa har den forsinkeleseordningen-tror ikke de er klar over hvor mange de ødelegger for!!! ARG) Men uansett - mener å ha lest et sted at for å få fødselsstipnend så må du ha krav på støtte - ergo: du må ha hatt krav på støtte de siste 6 mnd før fødsel.

Er ikke gravid selv, så har ikke undersøkt dette så veldig nøye, kan jo hende de er litt runde i kantene når det kun er noen måneder til elller fra.....men så er det jo også lånekassa vi snakker om her da!!

Lykke til - skriv gjerne igjen om du får vite noe mer!

heisann :) tror det er slik at om du har rett til støtte i inneværende studieperiode du får barnet i, så får du støtte.

Om du har vært forsinket, så tror jeg ikke det spiller så stor rolle. men jeg ville ha sjekket med lånekassen fortere enn svint ;)

også er det fullt mulig å kjøpe masse fint brukt. svømmer over av babysaker rundtom til en billig penge ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...