Gå til innhold

Allergisk mot svisker?

Anbefalte innlegg

Sønnen min har melkeallergi, ingen andre allergier påvist så langt, han er 6 mnd så det nok kansje litt for tidlig enda. Han har nå fått utslett rundt munnen og jeg holder på med ellimeneringsmetoden. Han spiser nå grøt fra Holle kun hirse, hjemmelaget middagsmat (potet, gulrot og kylling) og sviskepure, hjemmelaget.

Han har fått ferdig middag fra Nestle` og det går greit. Da passer jeg på at det ikke er tomat og hvete i middagen.

Når vi var borte et par dager ble han fin rundt munnen, han spiste ikke svisker, og nå lurer jeg på om det er noen andre som reagerer på svisker?

Jeg har tatt bort svisker men han er ikke blitt bedre enda. Kan jo også være at han reagerer på plast skjeen?

Kan noen komme med forslag på hva jeg skal passe på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4749383-allergisk-mot-svisker/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også en liten melkeallergiker. Hun er allergisk for eggehvite også. Jeg opplever ofte at hun er rød rundt munnen etter å ha spist. Tolker ikke dette som allergi, mer som en lett hudreaksjon. Hun blir ofte rød av litt sterke matsorter som gulrot ( i følge allergilegen er det vanlig å bli rød rundt munnen av gulrot). Svisker er jo litt sterkt, så det er jo mulig hun blir rød av den, uten at hun er allergisk. Min jente blir også rød rundt munnen av hjemmelaget sviskepure. Det hjelper å smøre ceridal rundt munnen før måltid, det beskytter huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...