Gå til innhold

jeg er nygravid og dum..


meg og min lillle sønn

Anbefalte innlegg

kan noen hjelpe meg? Jeg er i følge terminkalkulatoren 5+3 med min første lille..

 

Jeg og sambo aner ikke hvor vi skal begynne..

1. bestilt legetime (fått i slutten av mai..)

2. ?

3. ?

 

jeg vet ikke hva jeg bør gjøre nå og utover i 1. tri.. er det noen som kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har bestilt time til svangerskapskontroll synes jeg du bare skal slappe av og nyte graviditeten en stund. Du er ikke dum, selv om du ikke vet hva du skal gjøre. -Ikke i det hele tatt!!

Vet ikke hvordan det foregår der du bor, men jeg ville spurt legen om du automatisk får jordmor og/eller om du må bestille dette selv. Her får vi automatisk jordmor og lege annenhver gang, når vi sier det er svangerskapskontroll. På første kontroll vil du få en del info om graviditet og det blir skrevet ut helsekort. Det blir også sendt inn papirer for å få henvisning til ultralyd.

Når det gjelder utstyr har du velig god tid til å handle inn dette. Det er selvsagt ingenting galt med å kjøpe alt med en gang, men personlig synes jeg det er greit å vente til etter ultralyd. Grunnen er at en da er såpass langt på vei at det kan være greit å få litt i hus. (Og få gjort det før en eventuelt blir så stor og sliten at en ikke orker.) Samtidig får en bekreftet at det er ett event. flere barn og muligens kjønnet. Det kan være greit når det gjelder innkjøp av klær.

Skulle du lure på noe, er det bare å stille spørsmål her inne. Ingen spørsmål er dumme!! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, godt å høre at alle her inne ikke er eksperter, jeg vet like lite som deg og er omtrent like langt på vei, 5 + 2 . Jeg har ikke bestilt legetime ennå, men var innom apoteket og fikk beskjed om å ta folat, vitamintilskudd for gravide og omega 3. Så skal vi visst ikke ta så mye A-vitaminer, ble det sagt. Det var det jeg kunne hjelpe deg med. (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk jenter :) jeg må ut å handle vitaminer ++ etter påske jeg :) Lykke til videre! Vi prates :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei du:-)

Vi to er i akkurat samme bås. Er også i min 5 uke. Har faktisk termin på nyttårsaften... mor:-D

Jeg tar livet med ro og spiser jevnt og drikker mye vann. Tar også vitaminer, men skal kjøpe meg omega 3.

Hvor bor du hen da?

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.....

Vi er vist mange i den situsjonen der gitt.... Er i min 7uke jeg å har termin på julaften, har alerede vært til ultralyd får å se hvor langt jeg var godt, var sååååå spent så jeg klarte ikke å vente..var ikke så mye jeg fikk se men, jeg så det lille hjerte slo å ble veldig beroliget av det!!!! Imorgen skal jeg til legen min å få litt info der om hva og hvordan jeg skal forholde meg til alt.... jeg har godt på folat en stund, men i morgen skal jeg ned¨å kjøpe vitaminer for gravide....

jeg er 18, men blir 19 før baby`n kommer:)) Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*tusle innom*

det blir nok en del desemberbarn gitt.. :) har også termin rundt jul. første legetime er om en uke. vet at det ikke lønner seg å ta ultralyd før uke 18 (ble jeg fortalt) men jer er så sinnsykt spent, så jeg tror vi skal ta oss en tur snart allikevel :))

og så skal vi si det til foreldrene våre på bursdagen dems (i hhv juni og juli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nygravid og "dum" jeg også...

skal til lege imorra, for å få bekrefta at jeg virkelig er clearblue (føles litt mer betryggende å høre det fra en lege enn clearblue...)

Aner ikke hva jeg lissom skal gjøre etter det og sånt...

men ut fra at vi ønsker vente til etter 12. uke med å fortelle noe, kan vi vente en god stund før vi gjør noen innkjøp og sånt, regner jeg med...

Selv om det er vanskelig.. blir vel å melde meg inn i liberoklubb og sånt tidlig... hvis jeg ikke klarer vente da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...